FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Pariserbøf

Denne historie er blevet læst 6483 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

På min lille restaurant kommer der heldigvis altid mange glade gæster.
Men her forleden dag til frokost kom der to mænd i arbejdstøj ind. Den ene bestiller en pariserbøf. Har glemt hvad den anden bestilte. men denne pariserbøf skulle være på rugbrød og ikke som normal, ristet hvidt brød.
Da gæsten får sig pariserbøf, kalder han mig ned til bordet.
Gæsten.: Hvad er det for noget.?? siger han og peger på sit rugbrød.
Jeg.: Det er rugbrød.???
Gæsten.: Ja, det kan jeg sku godt se. Men det er ristet og der er 2 stykker. Jeg vil gerne ha´at du går ud i køkkenet, og spørger kokken om hans tanker med at give mig 2 stykker rugbrød og at han har ristet dem. Det har jeg vist ikke bedt om.
Jeg.: Det skal jeg nok. Det gør jeg nu ikke, jeg henter en lille kurv med nyt rugbrød til gæsten. Så tænker jeg at så kan han gi´ mig de ristet og få nogle der ikke er.
Gæsten.: nå hvad sagde kokken. hvad forklaring gav han.
Jeg.: Han sagde at det var kun for at være venlig. Så her er en ny kurv med brød.
Men hold da nu lige op. Det skulle jeg ikke ha sagt.
Gæsten.: Vil du så få flyttede den kurv og det er lige med det samme. Hvis jeg vil ha ristet brød, nyt eller mere brød så skal jeg nok sige det.
Jeg.: Undskyld. og fjerner kurven.
Dette stopper ikke gæsten.
Han fortsætter med min kollega.
Gæsten.: Hvorfor er den ikke stegt på begge sider bøffen.
Kollega.: Fordi det er en pariserbøf. så bliver bøffen stegt med brødet indeni.
Gæsten.: Nej, nu må i holde op. Jeg kan ikke klare det mere. Denne ret vil jeg ikke betale for.
Kollegas.: Hvis du siger hvordan du vil ha din pariserbøf stegt. Kan vi lave en hel ny til dig.
Gæsten.: Jeg vil ikke betale for den her ret. Meget vred og nærmest truende.
Kollega.: jamen.?? Han tager den slemme pariserbøf væk fra kunden.
Mig og min kollega bliver enige om (som vi altid gør) Vi smiler denne kunde ud af døren. Han står lige inde for og jeg åbner døren og vi siger mange TAK FOR I DAG.
Vi smiler og taler pænt til alle vores kunder.

14. oktober 2014.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentér historien

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk