Spørgsmål og svar
Spørgsmål, der garanteret ville blive stillet før
eller siden.
Generelt
Hvorfor finder I ikke bare et andet job, hvis I er så utilfredse
med jeres kunder?
Formålet med at søge job som kundemedarbejder var at blive
kundemedarbejder og betjene kunder - ikke at finde andet job. Men der er
faktisk en del kunde- medarbejdere, der vælger at skifte job. Skal vi
ikke have det antal bragt lidt ned?
Jeg er kunde. Men så slem er jeg da ikke - hader de mig henne i
butikken?
De hader selvfølgelig kun de kunder, der ikke opfører sig
ordentligt. Langt de fleste kunder er heldigvis søde og rare - det er
jer, der gør kundemedarbejdernes job værd at udføre hver
eneste dag. Men der er kunder, der brokker sig over ingenting, skælder
ud, forsøger at svindle eller misbruge enhver form for service eller
på anden måde er med til at gøre jobbet unødvendigt
surt. Det er dem, det handler om her.
Er der mange slemme kunder?
De findes i hvert fald overalt - og uanset om varerne er billige eller ej.
Hvad er "en kunde"?
En kunde defineres her på webstedet som en, der selv, af egen fri vilje
henvender sig med henblik på måske at modtage en vare eller ydelse
fra et sted, hvor der er almen adgang til at modtage disse varer eller ydelser
- også selv om varen eller ydelsen eventuelt er gratis. Kunder kan f.eks.
være de besøgende i en butik (uanset om de køber noget
eller ej), biografgæster, taxipassagerer (alle passagererne; ikke kun
den, der skal betale for turen), folk der ringer til en hotline eller bilister,
der benytter et parkeringsanlæg. Derimod er f.eks. folkeskoleelever,
plejehjemsbeboere, folk der bliver ringet op af telefonsælgere (medmindre
de selv har bedt om at blive ringet op) og bilister, der modtager en
bøde for at parkere et sted, hvor der ingen parkeringsplads er, ikke
kunder i denne sammenhæng.
Om webstedet
Hvorfor er der krav om at registrere sig med navn og adresse for at
kunne skrive her?
Dét spørgsmål kommer jævnligt. Men lad os vende det
om: Hvorfor må indehaveren af en webtjeneste IKKE vide, hvem der benytter
den? HaderKunder.dk har i en periode haft kørt forsøg med fri,
anonym adgang til alle sitets funktioner, men resultatet blev et debatforum
præget af useriøsitet og personangreb samt angreb på
historierne - og det var jo ikke meningen. Så det måtte
ændres, og den nuværende ordning har vist sig at fungere meget
bedre. Det er desuden nødvendigt at kende den fulde identitet på
personer, som man uddeler e-mailadresser til. Top Trættende kræver
dog ikke registrering - den er jo så kortfattet, at det dårligt
kan svare sig.
Jamen af hensyn til mit job vil jeg kun bidrage anonymt.
Dine personlige oplysninger offentliggøres ikke. Faktisk opbevares de
ikke ude på webhotellet, så selv i tilfælde af tekniske
uheld kommer de ikke frem.
Hvis du på trods heraf alligevel ikke ønsker at registrere dig,
er der mulighed for at logge på systemet som gæst, hvis du blot vil
fortælle en historie om dine kunder og ikke ønsker at involvere
dig nærmere og benytte debatforum m.m. Læs mere.
Jeg benytter den rigtige adgangskode, men kan ikke logge ind på
min profil eller bliver sparket ud igen straks efter.
Det er sandsynligvis enten fordi, du har slået cookies fra i din
browser, eller fordi dato/klokkeslet eller tidszone er indstillet forkert i din
computer.
Når jeg går ind på mine stamdata, kan jeg ikke se mit
navn og min adresse?
Det er fordi, de af sikkerhedsgrunde ikke opbevares ude på webhotellet.
Men hvis du er i tvivl om, hvorvidt oplysningerne er rigtige, kan du blot
indtaste dem igen.
Hvorfor er der mellemrum i e-mail-adresserne her på
siderne?
Det er fordi, e-mail-adresser, der er skrevet på den normale måde,
erfaringsmæssigt tiltrækker spam og virus. Hvis du vil sende e-mail
til en af adresserne, skal mellemrummene selvfølgelig ikke skrives
med.
Kan jeg banner-annoncere på HaderKunder.dk?
Uhh nej, dermed ville du jo blive kunde herinde, og så risikerer vi bare
at komme til at hade dig. Det går sandelig ikke.
Om e-mailadresser
Får jeg en @haderkunder.dk-mailadresse med det samme, når
jeg har registreret mig?
Ikke helt - muligheden for at oprette en mailadresse dukker op, når du
har fortalt en kundehistorie herinde.
Hvordan virker mailadressen?
Den videresender al indkommende post til den e-mailadresse, du har i forvejen.
Du kan altså ikke have posten liggende på HaderKunder.dk's udbyders
server og hente den derfra.
OK, modtagelse af post går altså af sig selv. Men hvordan
afsender jeg så mail fra min @haderkunder.dk-mail-adresse?
Afsenderadressen bestemmer du selv i det program, du sender post med. Hvis du
f.eks. benytter Outlook Express, vælger du afsenderadressen ved at
gå ind på Funktioner -> Konti -> Post. Her findes din eksisterende
mailkonto allerede. Tryk på Tilføj og Post, og indtast de samme
oplysninger, som du bruger i din eksisterende mailkonto (oplysninger, du har
fået af din internetudbyder), dog med den forskel, at du som
e-mail-adresse skriver din @haderkunder.dk-mail-adresse. Derved opnår du,
at du for hver enkelt mail, du sender, selv kan vælge, om du vil sende
fra @haderkunder.dk-mail-adressen eller ej.
Kan andre se den e-mailadresse, der videresendes til?
De kan ikke se den her på webstedet. Men hvis nogen sender mail til dig,
og din egen udbyder af en eller anden grund returnerer mailen til afsender, vil
din adresse måske fremgå af retur-mailen. Så hvis det er
vigtigt, at ingen andre ser den, skal du passe på med autosvar og
bounces.
Kan jeg kalde mailadressen lige hvad jeg vil?
Virksomhedsnavne samt for- og efternavn på eksisterende personer er ikke
tilladt, dog må du gerne bruge dit eget navn. Alt andet er ok. I
grænsetilfælde afgør HaderKunder.dk om en given adresse er
tilladt.
Hvor længe beholder jeg min mailadresse?
Den er ikke tidsbegrænset. Selvfølgelig er der ingen, der kan love
noget i al evighed, men så længe servicen eksisterer, beholder du
din mailadresse, forudsat at den ikke anvendes til ulovlige formål.
Får jeg flere mailadresser, hvis jeg fortæller flere
historier eller opretter flere profiler?
Ikke automatisk, da der jo skal være nok til alle. Men hvis du vitterligt
har behov for to @haderkunder.dk-mailadresser, så kontakt webmaster -
så finder vi nok ud af det.
Lad venligst være med at oprette flere profiler for at få flere
mailadresser. Dog er du velkommen til at oprette en profil pr. job, hvis du har
flere forskellige jobs, hvor du betjener kunder, og du gerne vil holde
tingene adskilt.
Kan jeg henvende mig til webhotel-udbyderen, hvis jeg har problemer
med min e-mailadresse?
Nej - al henvendelse skal ske til HaderKunder.dk og aldrig direkte til
udbyderen. Ellers kommer udbyderen bare til at hade sin kunde, og det kan vi
jo ikke have.
|
|