FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Om HaderKunder.dk

Kontaktadresser

Generelt: admin @ haderkunder.dk
Tekniske problemer eller spørgsmål: support @ haderkunder.dk

Formålet

HaderKunder.dk blev oprettet som en slags modstykke til de "hadesider", der skyder op på nettet, rettet mod diverse butikker og andre virksomheder - sider, der typisk oprettes af virksomhedernes egne kunder. Kunderne er nemlig ikke nødvendigvis spor bedre, og formålet med dette websted er at gøre opmærksom på, at de, der til daglig betjener mennesker i en eller anden sammenhæng, også selv er mennesker - og skal behandles som sådanne.

Sidstnævnte er noget, som rigtig mange kunder heldigvis allerede godt er klar over, men der er også nogle, der ikke er. Når kundemedarbejdere passer deres job, hører det til dagens uorden, at de bliver skældt ud på, stillet over for helt urealistiske krav og stillet personligt til ansvar for en måske stor virksomheds dispositioner eller en grossists manglende levering af varer. Samtidig må de endelig ikke reagere på det, da det vil blive betragtet som dårlig service af denne eller den næste kunde. Desuden skal de håndtere kunder, som ligefrem forsøger at snyde dem eller prøver at misbruge enhver form for service.

Kassedamen, ekspedienten, receptionisten, telefonpasseren og buschaufføren er alle mennesker, ligesom kunderne selv - og hvis de ikke smiler i dag, så er der nok en grund til det. Giv dem et smil i stedet for :-).

I mange tilfælde er kundemedarbejderne blevet undervist i "korrekt" og rationel optræden over for selv de mest umulige kunder. Men det nytter nok ikke at forsøge at kræve, at kunderne på tilsvarende måde er blevet lært op, inden de får lov at komme ind i butikken.

Et klassisk eksempel:
Halvdelen af butikspersonalet er sygemeldt eller af andre grunde ikke på arbejde med det resultat, at køen er lang. Kunderne reagerer ved hele dagen at påtale det over for den anden halvdel - de folk, der rent faktisk er på arbejde. Hammerulogisk, ikke?

Webmasteren

Initiativtageren til HaderKunder.dk hedder Ulrik Brinck og har en fortid i den tekniske kundesupport hos en landsdækkende internetudbyder.

Her har han oplevet lidt af hvert - f.eks. er han mere end én gang blevet skældt huden fuld og kaldt alverdens ting, fordi internetudbyderen ikke ville ringe kunden op, så denne kunne komme på nettet med sit gratis-abonnement (hvis kunden selv skulle ringe op, ville det jo koste ham penge). Han er aldrig blevet lovet tæsk af sine kunder - men det er nogle af hans kolleger blevet. Og et par af stedets receptionister har rent faktisk oplevet at blive udsat for fysisk vold på jobbet.

Baggrunden

Idéen til HaderKunder.dk tog form, efter at der dukkede et par hadesider op, rettet mod initiativtagerens tidligere arbejdsplads.

Det kedelige ved hadesider om navngivne virksomheder er, at de ofte rammer de enkelte ansatte, der undertiden endda nævnes ved navn. Man glemmer helt, at de enkelte ansatte ikke har bestemt, hvordan butikken fungerer.

Samtidigt hører det til sjældenhederne, at webmasteren for en hadeside vælger at give modparten mulighed for at give sin version af "historien" - hvilket er uheldigt, fordi den eviggyldige regel om, at man ikke skal tro på alt, hvad man læser, absolut også gælder for hadesider.

Brugerregistrering og anonymitet

For at sikre seriøsiteten af webstedets indhold - og fordi alle, der bidrager med historier fra deres job som kundemedarbejder, kan få en gratis, personlig @haderkunder.dk-mailadresse - skal man registrere sig med bl.a. navn og adresse for at komme til orde (Top Trættende kræver dog ikke registrering).

Man behøver dog ikke at få sit navn og adresse frem på webstedet. Man kan vælge at optræde anonymt, f.eks. af hensyn til sit job.

For at sikre, at de personlige oplysninger ikke slipper ud i tilfælde af fedtede briller hos webprogrammøren eller andre tekniske uheld, opbevares disse oplysninger ikke ude på webhotellet.

Vil man blot fortælle en historie om sine kunder og ønsker man ikke at involvere sig nærmere, er der mulighed for at logge på systemet som gæst. Læs mere herom.

Hvem kan være med?

Alle, der er eller har været kundemedarbejder i en eller anden sammenhæng, kan bidrage med historier. Det er også tilladt for kunder at registrere sig og give deres besyv med eller komme med spørgsmål, husk blot at det er de ansatte, der bor her, og at "hadehistorier" fra kunder rettet mod ansatte eller virksomheder ikke hører hjemme her.

HaderKunder.dk er de ansattes forum, og indholdet afspejler ikke nogen virksomheds officielle holdninger. Og formålet med HaderKunder.dk er ikke at hænge kunder ud med navns nævnelse. Det er derfor som udgangspunkt ikke tilladt at omtale kunder med navn eller andre oplysninger, der gør dem genkendelige. Dog er det tilladt i tilfælde, hvor kunden selv har valgt at stå frem, f.eks. på en hadeside eller i medierne.

Credits

Topgrafik og overordnet layout: Bellizartworks.
Fotos af kunder: FreeFoto.com (billederne er vilkårligt valgt).
Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10

5 øre
Gæst - 23/9 5:58

De kære ældre medborgere klager
Dallevalle - 15/6 0:10

At gøre sig til tyv for så lidt
Dallevalle - 12/2 18:19

Cherry tomater er ikke økologiske datterino
Dallevalle - 12/9 18:49


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Re: Betalte kunden kontant el...
D A - 20/10 14:16

Betalte kunden kontant el...
D A - 20/10 14:10

Jyske-Vestkysten artikel 4.7.24
Dallevalle - 4/7 13:39

Kommentarsporene på facebook
Dallevalle - 15/5 21:40

Ærter er ikke snack tomater
Dallevalle - 15/5 21:32


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)