Jeg arbejdede i en detail...Denne historie er blevet
læst 3355 gange. Af: Gæst, uregistreret bruger Jeg arbejdede i en detailbutik og har lige et par historier med derfra.
Jeg havde været til pause en dag og derfor havde min kollega så overtaget kassen i mens, da jeg kommer tilbage, har han lige afsluttet en dame og han når at gå i mens hun tæller sine retur penge.
Hun forklarer mig så at han har ’’snydt’’ hende for x kr.
Kunden: Jeg vil gerne have du henter din kollega med det samme, han skal selv have lov at undskylde.
Mig: Jeg beklager meget på hans vejne *overrækker kunden de kr. hun nu mangler.
Kunden: NEJ! Det skal du ikke. HAN skal komme tilbage og give mig mine penge, han går sikkert ud og bruger dem på noget og tror at jeg ikke opdager at jeg mangler dem.
Mig: Jeg ved med sikkerhed at min kollega ikke har gjort det med vilje og jeg ser ingen grund til at hente ham, da jeg kan klarer den her og nu.
Det var hun godt nok ikke tilfreds med, men jeg endte med at slippe for at hente ham!
Hvorfor tror kunder straks at hvis kasseassistenten tæller forkert, så er de ude på at snyde?
En anden dag, kom der en mand og henvendte sig vedrørende en parti varer. Vi havde fået 4 styks hjem af den pågældende varer, så de var solgt allerede inden for de første par timer, hvilket jeg beklager og informere kunden om, hvortil han svarer at det er sguda for dårligt, og så skal vi da bare betale hans benzin fordi han har kørt langvejs, i et meget nedladende tonefald.
Dagen havde i forvejen været elendig, så jeg fortalte ham i et irriteret tonefald at det skulle vi i hvert fald ikke og at han jo havde muligheden for at ringe til butikken en anden gang og forhøre sig først.
Vi havde ALTID problemer med vores flaskeautomat og jeg står inde bag ved og er igang med at ordne den, da en af vores faste kunder går helt helt amok over at den er i stykker og jeg godt må tage at skynde mig lidt. Jeg svarer dertil at jeg er allerede er i gang og at der lige går et øjeblik.
Kunden farer helt op over det, det er sgu for dårligt at jeg ikke bare for gjort det med det samme osv.
Som svar på hans attitude, svarer jeg at han altså kan finde et andet sted at handle hvis den her butik virkelig er så skod som han giver udtryk for.
Jeg får ordnet automaten og går så ned på lageret for at snakke med min chef om de næste arbejdsopgaver jeg har for dagen. Kunden banker 2 minutter senere på og undskylder for hans opførelse. Sikke en skøn kunde, der godt kan se sin fejl.
Den sidste historie,
Jeg står og lægger partivarer på plads, efter at have lavet hyldeforkanter til dem.
Kunde: Gider du at åbne en kasse mere eller skal du bare stå og handle ind? *Nedladende tonefald*
Mig: Det kunne da godt være jeg ville det, hvis ikke du havde den attitude overfor mig.
Kunden: Ja det er sguda dig der har en attitude.
Jeg åbnede så kassen og ønskede efter ekspedition kunden en god dag, hvortil hun gav mig dræberblikket.
Så tænker jeg bare: HVAD? Og hvad så hvis jeg havde pause og jeg handlede ind? Helt ærligt!? 21. juli 2013.
Kommentarer til denne historie: Kender det. Pølseelse - 22. juli 2013 11:22. Kommentér historien (ny tråd) |
|