FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Almen dumhed frabedes!!

Denne historie er blevet læst 4739 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

Jeg arbejder som grøntmedarbejder i et supermarked. Jeg er forbandet træt af at kunder griber fat i mig til ALT, fordi jeg er den første medarbejder de ser i forretningen. Når det nu hedder et selvbetjeningssupermarked, så prøv, at KIGGE SELV, før du spørger en medarbejder! Især den eneste medarbejder der står alene med to-tre paller varer. De værste er dem der har en hel liste og udviser holdningen "nu jeg har dig, kan du også lige hjælpe mig med at finde..." og så kan man rende rundt og finde en uges dagligvarer til kunden. Der står "Frugt&Grønt" på mit skilt, ikke "Personal Fucking Shopper"
Det bliver helt grotesk her til mortensaften og igen til jul. De kunder der har bestilt ænder spørger uværgeligt MIG "hvor jeg har dem!!" I grøntafdelingen!! Mit faste svar er "dem har jeg ikke fået leveret" Når kunden så siger "jamen, jeg har bestilt den/dem hos slagteren allerede i sidste uge/i forgårs/til bedstes begravelse" kan jeg kun svare "hvorfor går du så ikke ned og taler med slagteren, han har nok fået dem...!"
Det er også forbløffende hvordan almindelige sprogkundskaber går fuldstændig fløjten når det gælder om at læse tilbudsskilte. Åbenbart er det let nok at læse antal og pris, men brødteksten lader ofte til at være skrevet med usynlig skrift! Men ok, det er da meget mere sandsynligt at det skilt der står 5-10 m. væk, og har en lavere pris passer på den vare du står ved....!
Har haft en kunde, der efter at have brokket sig højlydt i kassen får mig til at kontrollere skiltet. Jeg kommer tilbage og fortæller at varen er gået rigtigt ind. Han protesterer stadig og jeg går ned og henter skiltet. Kundens reaktion: "du har jo lige været nede og ændre skiltet" Jeg forklarede her kunden, at han rent faktisk anklagede mig for organiseret svindel og at jeg havde et kendskab til injurielovgivningen (for der blev jeg f.... sur!) "nå,nå" siger kunden "det var ikke så slemt ment, jeg havde jo bare ikke lige fået læst teksten..."
En anden står i min kasse og bliver rasende over ikke at kunne få 5 stk granatæble(pris 15,- pr stk) for 20,-. "det står der nemlig på skiltet og så SKAL du give mig det" kommer det triumferende fra hende. Jeg forklarer kunden at det er mig selv der har skrevet skiltet (da det er min afdeling) så jeg ved hvad der står på det. Kunden bliver meget fornærmet og spørger om jeg tror hun ikke kan læse? Det morsomme var at skiltet faktisk kunne ses fra kassen, og kunden begynder at læse op fra det foran hele kassekøen, der nu er temmelig lang. "se selv, der står 5 stk gra... gran.. grana..
grapefrugter??"
Der var flere i køen der morede sig højlydt og efter et par bemærkninger over at "det var svært at se" (på trods af, at hun kunne læse det på ca. 10 m. afstand da hun stod i kassen) har jeg aldrig set kunden igen!
Jeg elsker også kunder der trykker på ALT kødet i køleboksen for at finde det møreste, for derefter at kræve nedslag i prisen "fordi der er fingermærker i plastfolien"
Jeg kan iøvrigt kun tilslutte mig listen over tåbelige/trættende kundebemærkninger herinde, har dog lige lidt tilføjelser:
Kunden: har du flere xxx?
Mig: nej, de er desværre udsolgt
Kunden: "JAMEN, JEG SKAL BRUGE DEN"
Jamen hvorfor sagde du dog ikke det, jeg troede det var et retorisk spørgsmål, men når du nu ligefrem skal BRUGE den, har jeg da en palle af dem i baglommen....Klaphat!


Kunde "jamen min søster siger at i SKAL have dem!!!
Er din søster varechef? Hvis ikke, så tro dog på medarbejderene, vi er her hver dag...

Til sidst min yndlingskommentar til grove kunder der kommer med den gamle traver "kunden har altid ret"
Svaret er "ja, det udtryk stammer fra dengang kunder havde pli!"

3. november 2010.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Perfekt!. Bliversaatraet - 15. september 2017 10:42.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk