FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Du skal jo bare...

Denne historie er blevet læst 4061 gange.

Af: Kassebabe, Tidligere fastfoodservetrice, Nu kassebabe/Serviceassistent - kassebabe @ haderkunder.dk

Hej Folkens

Nu synes jeg ligesom det blev min tur til at brokke mig lidt (;

Er der noget jeg ikke kan have, så er det kunder, som tror de kan belære mig (eller andre kasseassistenter) om at sidde i kassen.
En dag jeg skulle lære en af de nye op (det var 3 dag han var der, så jeg skulle egentlig bare være i butikken, klar til at komme til kassen hvis han ringede)
Klokken lyder og jeg smutter til kassen, drengen skulle trækker noget retur en kunde var kommet med. Super tænker jeg, og stiller mig om for at folklare. Dog når jeg ikke at åbne munden inden kunden begynder at belære den stakkels dreng om at han da "bare skal trykke på retur knappen"
Jeg blev noget så gal, og fik forklaret kunden at han venligst kunne holde sin mund og lade mig om at oplære de nye, for nej. Man trykker ikke "bare lige på retur knappen"

Måske jeg overreagerede lidt, men efter en skoledag på 5½ time og efterfølgende arbejde i 6½ time var min lunte ikke så lang, og mandens nedladende tone overfor min kollega kunne jeg bare ikke tage. (oplevede nemlig selv noget lignende da jeg var helt ny)


Kunderne mener vist også butikspersonale holder meget fri. I hvert fald fik jeg engang smidt i hovedet af en mand at: "hvis han arbejdede i butik ville han slet ikek vide hvad han skulle bruge alt den ekstra fritid til". At jeg så efterfølgende kom til at spørge ham om, det så var derfor han havde fri nu, mens jeg var på arbejde, fik han rimelig hurtig til at lukke munden.


Oplevede også engang, da jeg var næsten ny (efter ca. 2 måneder) at en mandelig kunde kom tilbage et stykke tid efter at jeg havde ekspederet ham. Højlydt brokkede han sig over at han ikke havde fået de 200 kroner tilbage han skulle have osv. osv. Jeg blev helt paf, skyndte mig at ringe efter den voksne der var på arbejde den aften, mens han fortsatte med at råbe og skabe sig. Det hele ente med at den voksne (dvs. ungarbejdere over 18) kom, og manden forlod butikken med kommentaren om at det havde været en dyr indkøbstur for ham. ´

Vi snakkede med chefen om det, og han sagde at vi havde handlet 100 % rigtigt lovede at hvis manden kom med en klage, så fik han besked på at tale ordentligt til personalet eller finde et andet sted at handle. (pengene var heller ikke i kassen da vi talte op, så jeg havde i hvert fald ikke glemt at give dem tilbage!?)


Den værste oplevelse jeg har haft var dog engang, hvor jeg lige havde afløst ham der sad i kassen, så han kunne få pause.

Der var forholdsvist travlt, og vi havde begge kasserne åbne. Hos os vender kasserne sådan at man kan se den der sidder i den modsatte kasse. Derfor brugte jeg, og ham (det var os to der var på gulvet, foruden ham som var til pause) der sad i den anden kasse lige tiden på at lave en hurtig plan over hvordan vi ville nå alt det vi skulle, imens vi ekspedere. (vi har begge siddet i kassen længe, og har derfor helt styr på hvad vi laver)

Jeg siger hej til en kunde, smiler og begynder at scanne varerne, og fortsætter så ellers med samtalen med ham i den anden kasse. Da jeg så når til en af VSS’erne (vare seperations skiltene, som vi kalder dem hos os) stopper jeg selvfølgelig op, smiler til kunden og siger ellers andet, nej tak siger hun og vi gennemfører betalingen. Ingenting der.

Jeg fortsætter så med næste sæt varer, men da der ikke er nogen ved varene undrer jeg mig. Jeg scanner færdig, og spørger så kunden fra før om det også er hendes varer. Hun kigger på den og siger ja. Og så får jeg ellers den længste smøre om, at hvis jeg ikke kan huske hvor jeg lægger varerne, så skal jeg ikke sidde og snakke mens jeg sidder i kassen. Jeg prøver så at forklare hende at jeg skam godt vidste at jeg lagde dem der, men hun hører intet, og begynder så at pakke varerne sammen. Efter et kørt øjeblik siger jeg så til hende at varerne jo ikke er betalt (hvilket jeg før havde nævnt) Det misforstår hun helt, begynder at hive varerne op af vognen igen, og råbe om hvorfor i alverden jeg så havde sat dem over på den anden side af båndet.

Jeg forsøger gentagende gange at forklare hende at hun bare skal betale varerne, da jeg har scannet dem, men troede at det var næste kundes varer pga. skiltet. Kunden forstår stadig ingenting, indtil kunden bagved bryder ind, og forklarer hende at nu må hun snart stoppe med at brokke sig, for der stod et skildt, kasseekspedienten har altså scannet varerne, og vi venter bare på at DU får taget dig sammen til at betale.

Kunden betaler så, men jeg slipper ikke for yderligere kommentarer om at hun i hvert fald ikke havde sat et skilt på båndet og bla bla, hvortil jeg jo kun kunne spørge hende hvem i alverden der så havde gjort det? Det var jo nok ikke mig, der gjorde det for at forsinke det hele.

Endelig får kunden betalt for varerne, og kommer ud af butikken. Hun havde været så grov mod mig, at jeg virkelig kogte, men smilede dog ekstra stort til kunden bagved og ønskede hende en ekstra god dag som tak for hjælpen.

At det så var en forholdsvis travl dag, flere kunder der væltede ting, og tabte ting der gik i stykker, (med den efterfølgende kommentar om: Så er der også lidt til dig at lave. Jo tak. Somn om der ikke var det i forvejen) og at vi havde været udsat for tricktyveri gjorde ikke sagen bedre. Hvem sagde lortedag

Generelt har jeg intet imod kunder, og har da også fået at vide af min chef at flere har været ved ham og sige at: Hende som sidder i kassen, hvor der står x. xxx på bonnen er så rar at handle med osv. Men hvis kunderne pisser på mig, så får de samme behandling. Kan ind i mellem i hvert fald godt føle at få en masse lort i hovedet fordi man er en lille 16 årig pige, i stedet for en af de fastansatte. Men så er det jo godt man er en af de rapkæftede ;)

Hold da op det blev langt.. Men det var meget godt at komme af med det hele :)

25. maj 2010.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Sikken nogen møgkunder - .... Kythera - 26. maj 2010 9:31.
   Re: Sikken nogen møgkunder - .... Kassebabe - 26. maj 2010 15:12.
      Re: Sikken nogen møgkunder - .... Thnielsen - 3. juni 2010 22:50.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk