FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

At man kan få sig selv til det...

Denne historie er blevet læst 5080 gange.

Af: Aklib-pigen, Serviceassistent

Ja, så blev det vist min tur til, at øse ud af mit overflødighedshorn af dårlige oplevelser som serviceassistent!
Først og fremmest er min stillingsbetegnelse bedre kendt som kasseassistent, men da min arbejdsplads synes de ville gøre hverdagen nemmere for os på skideballernes holdeplads, blev det ændret til serviceassistent. Om der har været mærkbar forandring? Ikke synderligt!

Jeg sidder altså ved kassen, i et af Danmarks største varehuse.

Anywho! Min første historie, er den oplevelse jeg altid vil huske tydeligst, da det var det første virkelig ubehagelige kunde jeg havde:
Det er en fredag eftermiddag, og der er godt tryk på! Foran mig står der er ældre herre, og ved siden af ham en ældre dame, der umiddelbart godt kunne være et ægtepar. På båndet ligger der to ’hold’ varer, med et mellemrum imellem dem. For en god ordens skyld spørger jeg begge kunder, om varerne skal på samme bon. Dertil svarer de nej, hvorefter jeg forklarer (høfligt!), at de venligst skal huske at sætte en stopklods mellem deres varer, ellers har jeg ikke en reel chance for, at vide hvis der er hvis. Og så eksploderer den ældre dame, med alt muligt brok (læs: lort!) om at jeg kraftedme ikke skal fortælle hende hvad hun skal, osv... Jeg forsøger at forklare hende, at det bestemt ikke var et personligt angreb på hende, men mere en påmindelse. Not good enough! Hun fortsætter sit angreb på mig, og det hele ender ud i, at hun siger noget i stil med: "Man sgu kraftedme tro du var født i går!". Okay, mit pis koger - for at sige det mildt! Men da jeg har to mindre søskende, ved jeg hvad det bedste våben i sådan en barnlig hetz er, så jeg ignorer hendes tilråb, og rækker hende bonen med ordene: "Så må du ha’ en rigtig god dag, det er altid dejligt at ha’ sådan nogle søde kunder som dig", og ja, ironien flød i stride strømme!!! Altså, man har virkelig ikke bedre ting at tage sig til, hvis man går amok over en stopklods!

Min anden historie (I could go on for hours!) handler om en kunde, der trykkede på alle de forkerte knapper, og i stedet for ønsket om en god dag, fik et ’hold kæft’, med på vejen! Det er en stille og rolig dag på arbejdet, og jeg sidder og betjener en ældre mand og hans kone, da en kunde vil gå ind igennem kassen (og det mås man ikke, det for helvede ikke for sjovt vi har en INDgang!). Da kunden først vælger at ignorere mig da jeg siger han skal benytte indgangen, hæver jeg stemmen og siger, at han SKAL benytte indgangen, ellers må jeg ringe efter vagten. Fair nok, kunden fatter budskabet og går mod indgangen. Så er det så, at den kunde jeg er ved at betjene, vælger at blande sig (god knows why!).
K: Der er vist en der skal lære, at tale pænt til sine kunder!
M: Øhm, det synes jeg nu os jeg gjorde, men nogle gange bliver vi desværre nødt til at hæve stemmen, ellers lytter folk ikke, og man MÅ altså IKKE gå ind gennem kassen.
K: Hrmpf, du skal vist finde dig et andet job!
Jeg vælger at ignorere denne kommentar, men manden bliver sgu ved med, at fortælle mig hvordan jeg skal gøre mit job, hvilket udvikler sig til et regulært møgfald, omkring min personlighed. Til sidst får jeg nok, vender mig om mod kunden (der nu står for enden af bagbåndet og er ved at pakke hans varer), og siger følgende til ham:
Ved du hvad, nu gider jeg simpelthen ikke høre mere på dig. Hold din kæft!
Han mumler et eller andet, hvorefter han daffer af, efterfulgt af en kone med MEGET røde ører! Mangen til monsteridiot, skal man lede længe efter!!!

Okay, sidste historie (for nu!) For et par dage siden overtog min klodsethed min evne til at ramme tasterne, hvilket resulterede i, at der blev trukket 3øre fra kundens dankort, i stedet for det 574,89, han skulle have betalt. Jeg undskylder for mine ti tommelfingre, og siger at vi lige prøver igen. Hertil svarer kunden så: Ja, men husk nu at trække det beløb (de 3øre!), fra det rigtige beløb!
Seriøst! Det drejer sig om 3fucking ører, der er blevet trukket for meget på hans kort! jaja, finanskrisen hærger, men 3 ØRER!?! Og desuden skal kunden altid godkende beløbet, inden der kan trækkes noget, så han kunne jo evt. have ladet være med at godkende de 3 ører, der blev trukket først! Jesus Kristus en nærigrøv!!!

Tak fordi jeg måtte dele min frustration med jer, og tak for alle jeres historier, der gør min hverdag lidt nemmere!

P.s: Hvorfor er det forresten at godt og vel alle kunder, går ud fra man er dum som en dør, når man sidder ved kassen?! 90% af kasse(sorry, SERVICE!)assistenter er mellem eller under uddannelse! Fryder mig ret meget når jeg får lov at fortælle bedstemoren, at jeg læser på universitetet, velvidende at den højste uddannelse hun (højst sandsynligt) har, er som sekretær!

13. november 2009.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Kunden fik ret!. Muhh - 14. november 2009 10:48.

Hvorfor er det. Madsl - 13. november 2009 18:18.
   Re: Hvorfor er det. Gone Postal - 14. november 2009 2:29.
      Re: Hvorfor er det. Kjolle-pigen - 16. november 2009 9:57.
         Re: Hvorfor er det. Gone Postal - 16. november 2009 14:05.
            Re: Hvorfor er det. Deli-pige - 16. november 2009 18:23.
               Re: Hvorfor er det. Aklib-pigen - 16. november 2009 21:06.
                  Re: Hvorfor er det. Minnie - 16. november 2009 21:15.
            Re: Hvorfor er det. Kjolle-pigen - 17. november 2009 9:46.
   Re: Hvorfor er det. Napaaq. - 19. november 2009 15:39.

De 3 ører. Dingo - 13. november 2009 9:07.
   Re: De 3 ører. Catkat - 13. november 2009 9:45.
      Re: De 3 ører. Salgsnat - 17. november 2009 1:40.
         Re: De 3 ører. Dizzy - 17. november 2009 12:30.
            Re: De 3 ører. Yndig - 17. november 2009 12:35.
               Re: De 3 ører. Brilleaben - 17. november 2009 19:44.
                  Re: De 3 ører. Salgsnat - 17. november 2009 23:29.
                     Re: De 3 ører. Yndig - 17. november 2009 23:58.
                        Re: De 3 ører. Salgsnat - 18. november 2009 4:25.
                           Re: De 3 ører. Yndig - 18. november 2009 8:41.
                              Re: De 3 ører. Chico - 18. november 2009 14:56.
                                 Re: De 3 ører. Salgsnat - 18. november 2009 23:57.
                                    Re: De 3 ører. Taxa 78 - 19. november 2009 5:01.
                                       Re: De 3 ører. Cykelsmeden - 19. november 2009 10:52.
                                    Re: De 3 ører. Burger - 19. november 2009 16:14.
                           Re: De 3 ører. Taxa 78 - 18. november 2009 18:38.

Desværre. Vægteren - 13. november 2009 8:06.
   Re: Desværre. Arrrrrh - 14. november 2009 0:54.
      Re: Desværre. Muhh - 14. november 2009 10:52.
         Re: Desværre. Brilleaben - 15. november 2009 9:59.
            Re: Desværre. Muhh - 15. november 2009 10:26.
               Re: Desværre. Brilleaben - 15. november 2009 17:04.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk