Reklamation uden bon?!Denne historie er blevet
læst 4351 gange. Af: Gæst, uregistreret bruger Jeg arbejder i en skobutik og vil rigtig gerne yde den bedste service til mine kunder.
Så der var en dag, hvor en ung pige kom ind med et par gummistøvler, som flere steder var gået i stykker og det ville hun gerne klage over - fair nok, tænkte jeg, så jeg spurgte selvfølgelig om hun havde bonnen, så jeg kunne se om de var købt herinde...
- men nej, den havde hun altså ikke lige, og hun fortalte, at hun tidligere også havde haft en reklamtion på disse gummistøvler og der havde hun fået lov til at bytte dem uden bon, fordi vores prismærker stadig sad i - okay, fint nok tænkte jeg, men prismærkerne sad jo så bare ikke i støvlerne denne gang - og heller ikke en gang på æsken, som hun også havde taget med.
Men jeg valgte at være large, og sagde at jeg gerne ville gøre en undtagelse og at hun måtte finde noget andet.
Herefter brugte jeg næsten en time på at hjælpe hende med at finde noget andet, og jeg viste hende samtlige af de gummistøvler vi havde i stedet for.
- Endelig beslutter hun sig for et par andre gummistøvler, som tidligere havde kostet 500 kr og nu var sat ned til 200 kr og herudover skulle hun også have et par støvler med til 300 kr.
Jeg scanner så tingene ind: 200+300-200 (for de gummistøvler hun kom med), så siger jeg: Så bliver det 300 kr for det hele.
Så kigger hun mærkeligt på mig, ej det kunne ikke passe, hun var kommet med den der reklamtion, så siger jeg: Ja, men dem har jeg trukket fra, de er på tilbud til 200 kr, så det er den pris jeg har trukket fra.
Hun vælger så at blive pisse sur, hvilket jeg godt lidt kan forstå, men jeg forklarer hende, at når hun ikke har bonnen med, så kan jeg jo ikke gøre så meget andet, for jeg kan jo ikke på nogen måde se, hvad hun har givet for sine gummistøvler.
Hun bliver så bare ved med at sige, at hun altså gav 500 for sine gummistøvler i december og det vil hun have igen! Så forklarer jeg, at det får hun jo på sin vis også, for de nye gummistøvler, som hun har valgt at tage med, kostede jo også 500 kr i december, men nu er de sat ned til 200 kr, så på den måde, får hun et par gummistøvler med til samme værdi.
Så begynder hendes mor at blande sig, og hun sviner mig ellers bare til, og fortæller hvor dårlig service jeg yder. Jeg bliver helt paf og forklarer, at jeg faktisk ikke en gang må tage sko retur uden bon, og at jeg faktisk derfor netop yder god service, men at hvis de ikke var tilfreds med det, så måtte de jo prøve at se, om der var andre butikker, som ville tage støvlerne retur..
Det resulterede bare i mere brok, så jeg blev nødt til at sige, at hvis de var utilfredse med det jeg kunne tilbyde, så måtte de jo tage støvlere med igen og komme tilbage, når de havde fundet bonnen, så begynder datteren også at råbe, at det kunne hun jo ligesom ikke, fordi hun havde fået dem i julegave og ikke havde fået bonnen med - det er jeg ked af, siger jeg, men så er der jo ikke så meget at gøre, med mindre den person som gav gaven stadig har bonnen??
Og så siger hun: Ham der gav mig gaven har ligesom fået en hjerneblødning!! Ehm okay, tænker jeg bare, too much information.
Moren råber og skriger så stadig af mig, og så begynder jeg også bare at blive sur, så jeg siger til dem, at de må tage deres støvler og gå, hvis de ikke kan acceptere det jeg kan gøre for dem, fordi jeg ikke rigtig må tage reklamtioner retur uden bon og dette bliver jeg med at gentage, fordi moren bare råber højere og højere, til sidst indser datteren vidst, at moren er lidt for meget, for hun begynder at tysse på moren og endelig går hun med til at bytte støvlerne lige over til de andre, men inden fortæller de mig lige, at de i hvert fald aldrig handler hos mig igen.
- skønt, tænkte jeg bare :)
23. august 2009.
Kommentarer til denne historie: dumme kunder. Schlosser - 23. august 2009 22:19. Det er også standard at h.... Linde - 23. august 2009 20:54. Kommentér historien (ny tråd) |
|