Fejlmeldt printer - kunde amokDenne historie er blevet
læst 3937 gange. Af: Gæst, uregistreret bruger Jeg er kørende kontormaskine tekniker, og kører rundt til hovedsagligt mindre virksomheder der har printere på service aftale hos firma X. Firma X hyrer så os til at tage rundt når der kommer et kald på en printer.
Jeg kommer så ud til kunden, en mindre virksomhed hvor kunden har meldt at printeren konstant laver papirstop.
Da jeg ankommer står der en febrilsk og overdrevet stresset bruger, sammen med virksomhedens IT ansvarlige og tripper.
Det første jeg ser da jeg åbner maskinen er at de har forsøgt at printe på karton. Det er ikke specielt smart, da firma X, som har leveret maskinen, har sat et klistermærke på maskinen hvorpå der står hvilke slags papir maskinen kan håndtere, og karton er alt for tykt.
Jeg løser problemet og rydder hele papirgangen (inkl. der hvor brugerne ikke selv kan komme til), og forsøger at forklare de her to mennesker at denne slags papir ikke kan bruges. Det skal lige siges at jeg hele tiden taler høfligt og professionelt til kunden uden at være nedladende, men brugeren flipper skråt og begynder at vrisse om at "de har de da altid kunne gøre" (en ægte klassiker).
Den IT ansvarlige, en ung mand midt i 20’erne er tydeligvis pinligt berørt over sin kollega og prøver at mægle (det er tydeligt at manden også er træt af denne slags brugere!).
Da jeg kører igen får jeg Gud hjælpe mig fingeren er brugern, mens den IT ansvarlige siger pænt tak for hjælpen og følger mig ud, undskyldende på kollegaens vegne.
Til alt held var det den eneste sag jeg har haft i dét firma. Men det var da en mærkværdig opførsel?!
Mvh. Jesper 24. juni 2009.
Kommentarer til denne historie: Sådan en idiot. Reolaben - 25. juni 2009 18:52. Re: Sådan en idiot. Banger - 26. juni 2009 10:05. Re: Sådan en idiot. Dingo - 28. juni 2009 14:03. Re: Sådan en idiot. Sh61 - 4. juli 2009 19:34. Kommentér historien (ny tråd) |