FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Søndag!!

Denne historie er blevet læst 3372 gange.

Af: Deli-pige, Fhv. delikatesseassistent

Hey guys! Så kommer der lige en historie til fra mig af :b

I går (søndag) var jeg på arbejde, og det er sådan, at vi ikke har den betjente afdeling åben, men kun selvbetjeningen, da man er alene på arbejde.

Slagteren havde noget medister på tilbud til 14.95 pr. halv kilo, og første gang jeg træder ud i butikken efter kl. 10, bliver jeg nærmest overfaldet af en dame. "Hvor har i den medister der er på tilbud???!!!", "Øh - jeg spørger lige slagteren". Slagteren siger, at den er på vej (han er også alene om søndagen, og har immervæk en masse at skulle fylde op!!), men at der lige går 10 min - men hvis vi har noget ligger den i endeboksen.
Dette siger jeg til kunden, og det svar jeg får er "Hvor har i den klokke man plejer at kunne ringe på?" Jeg svarer, at den har jeg fjernet, så folk ikke forlades til at tro at betjeningen er åben. (På trods af to "Lukket" skilte og en tom boks, er der stadig mange der tror de kan få betjening).
Går ud i køkkennet og går videre med oprydningen. Kommer ud igen, og kunde nr. 2 spørger hvor medisteren ligger, og jeg siger at der lige går 10 min, hvorefter kunden svarer "Det gjorde der også for lidt siden!" Øhm - hvis du hørte mit svar for lidt siden, tror du så ikke, at det stadig gælder? Og hvorfor spørger du om hvor det ligger, når du tydeligvis HAR hørt samtalen??!! WTF?! Anyways - kunder er kunder :b

Senere kommer der en mand og spørger efter nogle rejer, vi har på tilbud, men som åbenbart ikke er fyldt op. Kalder på en medarbejder til frost og går videre med mit arbejde, da jeg INTET ansvar har for frost. 5 min efter kommer manden så igen og spørger, om der ikke snart sker noget?! Svarer ham, at jeg vil prøve at finde en ansvarlig eller selv finde tingene. Finder den ansvarige, men pga underbemanding har hun både hjulpet 2 andre steder i butikken og i kassen, så folk kunne komme hjem igen - så det er jo klart, at alt ikke er fyldt op. Hun siger, at hun nok skal gøre det, men hvis jeg gider, kan jeg jo lige tage en kasse med op fra kælderen. Det gør jeg og går hen med den til frostboksen. Der har imidlertid samlet sig en 10 mennesker, som venter på de famøse rejer, og jeg siger jer - de er som gribbe. Man får ikke engang et tak, men kun "Den kasse rækker da ikke langt!!" Til det svarer jeg: "Nej, men vi har 30 kasser mere i kælderen, men da jeg ikke kan bære 300 kg rejer+palle, så må i nøjes med det her til en start". Jeg vender om på hælen, og går på jagt efter en palleløfter, da hende der har ansvaret er gået til pause (selvom hun har haft en hård morgen, synes jeg ikke man kan tillade sig at gå til pause uden at få fyldt tilbudene op - specielt når dekun er der søndag! Men det var hendes valg. Jeg møder kl. 7 og kan knapt nok nå at blive færdig med det hele.) Enden på det hele bliver: jeg finder en palleløfter og får pallen med rejer op. Der kommer en service medarbejder og hjælper mig, da der er folk der også leder efter nogle andebryster som vi af en eller anden grund ikke har fået hjem. ARGH!

Det er selvfølgelig ikke god service, at søndagstilbudene ikke er klar når vi åbner - det er jeg helt enig i. Men folk stod bare med en bebrejdende mine, og så på at jeg kom med en kasse, og anden gang en palle.. Hør her folkens - det er IKKE mit område (se min busseronne og hat - ligner jeg en område ansvarlig??!), jeg gør hvad jeg kan, men heller ikke mere. Forvent ikke at alle i butikken, ved alt om hele butikken. Jeg PRØVER at hjælpe... Puha puha - det skulle lige ud x’b

Har en gang - for lige at skifte emne - oplevet en chikanerende kunde. Jeg stod og rettede vores vare i selvbetjeningen, og stod derfor på "kundesiden". En mand kører så vognen bag mig (står mere eller mindre med rumpetten i vejret;)) og han står og støder den blidt ind i mig.. Jeg kigger op, og vil sige det ti ham, da jeg tror, han ikke lige har lagt mærke til det, men han siger bare "kan du ikke mærke at jeg står og generer dig?". Jeg bliver fuldkommen paf.. Smiler bare havlt og går videre med mit arbejde. Bagefter kom jeg til at tænke på at jeg skulle have svaret ham igen. I hvert fald protesteret..!

"Kan du ikke mære at jeg står og generer dig?"
"Jo - men jeg troede ikke at du havde så lidt hjerne, at du gjorde det med vilje!"

Eller et eller andet snappy comeback :b

15. december 2008.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Jeg kan godt forstå hende. Reolaben - 16. december 2008 0:47.
   Re: Jeg kan godt forstå hende. Deli-pige - 16. december 2008 17:10.
      Re: Jeg kan godt forstå hende. Servicenissen - 16. december 2008 20:39.
         Re: Jeg kan godt forstå hende. Nielsha - 24. december 2008 12:34.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk