FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Og så måtte politiet tilkaldes ...

Denne historie er blevet læst 4303 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger



Jeg arbejder i en internetbutik og sender derfor varer ud - men folk har mulighed for at afhente på et bestemt tidspunkt på ugen.

Vi prøver som de fleste andre også altid at give en tip-top kundeservice og sætter en ære i at behandle kunderne mere end korrekt i forhold til købeloven m.v. Som regel lykkes det også ganske glimrende og vi har masser af tilfredse kunder.

Kunden køber en cykeltrailer og ringer derpå og siger at hun har set at leveringstiden er 3-10 dage, og siger i en arrogant tone at hun altså gerne vil have den leveret dagen efter. Det er helt ok - jeg siger den er på lager og hun har den i morgen. Det har hun så.

Så ringer hun og siger at cyklen vælter med den på og at hun gerne vil komme forbi med den, da hun mener der må være noget galt med den. Jeg siger, at hun kan komme forbi i åbningstiden og indlevere den til reklamation, men at der ikke var nogen til at kigge på den, på grund af ferie. Der ville dog blive kigget på den i løbet af et par dage.

Kunden ankommer så flere timer før åbningstiden og har sin psykotiske mor med og vil nu pludselig have alle pengene tilbage i henhold til fortrydelsessretten. De vil have pengene i hånden (som om vi har kontanter liggende) fordi hun skal ud og købe en ny trailer (skulle det være vores problem?). Iøvrigt er traileren nu samlet og kan derfor ikke sendes. Jeg siger så, at anhængeren først skal undersøges og at jeg ikke var kompentent til dette. Kunden vil ikke acceptere dette, men vil have pengene med det samme. Som internetbutik har vi ligesom ingen kasse og vi skal iøvrigt have mulighed for at undersøge varen. Købeloven siger, at vi har 30 dage og jeg siger til hende, at der kun går et par dage.

De bliver ved og ved og vil ikke gå og begynder så at true med at så "vil de gå nettet og fortælle om den dårlige kundeservice". De bruger mere end en time hvor de ikke kan fatte, at de altså ikke får nogen afgørelse med det samme. Det forekom mig logisk, at vognen selvfølgelig skulle undersøges når hun startede med at reklamere over den (f.eks. om den var samlet forkert og ødelagt) før man betaler over 1300 kr. retur.

Efter mange trusler om at moderen naturligvis aldrig vil handle hos os igen og i øvrigt vil fortælle alle hvor fantastisk for dårlig kundeservice vi giver, får jeg dem endeligt smidt ud da jeg til sidst må sige til dem, at hvis de ikke går må jeg tilkalde politiet. De var fuldstændigt urimelige og jeg har aldrig oplevet noget lignende med kunder – før de så dukker op igen (det kommer lige om lidt).

Vi får den så undersøgt løseligt og jeg får at vide, at vi slet ikke skal tage den tilbage når den er samlet, idet der ligger flere timers arbejde i at skille den ad igen (den er stor). Derfor skriver vi tilbage til kunden at de må hente den igen indenfor åbningstiden og så skal returnere den inden den og den dag i usamlet og pakket tilstand eller de må betale for at vi gør det. Det havde jeg med garanti ikke gjort hvis de havde opført sig nogenlunde anstændigt i første omgang, men med alle disse trusler ville jeg holde mig til købelovens regler og i hvert fald ikke bruge flere timer uden beregning.

Min kundes FORÆLDRE (og hun er altså voksen) med den psykotiske mor som den ene part, kommer så i dag hvor der er LUKKET for kunder (selvom de lige nøjagtigt havde fået en mail med hvornår de KUNNE hente den) og nægter at forlade stedet da de gentagne gange bliver bedt om at gå og til sidst får de bare at vide at de skal skride, for jeg har altså en aftale (kl. er 16.45 og jeg burde have været af sted længe før, men var blevet forsinket).

Til sidst må jeg ringe til politiet der også dukker op – men uden at høre sagen fra min side, men kun kundens - siger den ene betjent bare ”at du giver sq da en dårlig kundeservice og du kan da ikke have mange kunder”. Så blev jeg ikke bare gal – jeg fik et flip på tværs. Det kunne han fandeme ikke udtale sig om uden at vide hvad der var foregået og i øvrigt fulgte jeg blot købeloven til punkt og prikke (hvilket jeg højlydt fortalte ham). Den anden betjent var noget mere lydhør og havde lidt mere omløb i hovedet og sagde, at det han ville gøre med så trælse kunder var at få dem ud af vagten så hurtigt så muligt og så aldrig se dem igen.

Så det endte med at de fik traileren med retur – så på en måde fik de jo deres vilje, men bare jeg så slap for at se dem næste gang der var åbnet, var det noget jeg kan leve med. De har nu fået forbudt adgang for al fremtid og min tillid til kunderne har fået sig et knæk – for det var de værste psykopater, der hverken ville respektere spillereglerne, åbningstiderne eller sågar loven.

Jeg overvejer dog stadig at skrive en klage over betjenten – én der var tilstede samtidigt som jeg havde tilkaldt, mente at betjenten gik langt over grænsen og at jeg skal klage.

Det værste er at de fik ødelagt mit humør i flere timer – de har slet ikke fortjent den slags opmærksomhed – så nu skriver jeg dette hadebrev om dem – og så vil nyde resten af aftenen og ikke tænke mere over de idioter i al fremtid.

2. august 2006.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Injurier?. Mikroslave - 2. august 2006 1:45.
   Re: Injurier?. Servicenissen - 2. august 2006 10:01.
      Re: Injurier?. Overthehill/65 - 2. august 2006 11:00.
         Re: Injurier?. Hhhj - 2. august 2006 12:07.
            Re: Injurier?. Desailly - 2. august 2006 12:30.
               Re: Injurier?. Burger - 2. august 2006 12:42.
                  Re: Injurier?. Lucutus - 2. august 2006 14:14.
                     Re: Injurier?. Burger - 2. august 2006 14:45.
                        Re: Injurier?. Lucutus - 2. august 2006 14:52.
         Re: Injurier?. Desailly - 2. august 2006 12:13.
   Release?. Voksreden - 28. august 2006 23:16.
      Re: Release?. Mikroslave - 29. august 2006 19:30.
         Re: Release?. Voksreden - 30. august 2006 11:33.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk