FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Høflig selvbetjening ?

Denne historie er blevet læst 4297 gange.

Af: Htkirsten, tidl. buschauffør

Vores møntborde i busserne er, som en service for os chauffører, forsynet med møntangivelse så vi kan se hvor de forskellige mønter skal kanaliseres hen. Ikke fordi vi har brug for det, det ved vi nemlig godt. Jeg vil vædde med at jeg, selv i søvne, ville kunne lægge mønterne rigtigt. Det ligger i fingrene.
Det sker jævnligt at vi har turister der tror at de selv skal hælde mønterne i, men der er jeg som regel forberedt, hvis jeg kan se det er en turist. Så får jeg stoppet dem i deres forehavende samt anvist dem i hvordan man gør i de Københavnske busser. Udover at mønterne kan ryge forkert og sætte sig fast (det er ikke alle møntborde der er opdaterede, nogle har stadig anvisninger til 5 og 10-øre) så er der jo også lige den mulighed at jeg ikke ser at passageren har "betalt". Så kan vi sidde der og vente på hinanden, han på en billet og jeg på noget betaling og det kunne der så gå meget god tid med.
En dag kom der en kernedansk mand ind i bussen og hældte så nogle penge i møntveksleren. Jeg spurgte temmelig irriteret hvad fanden han havde gang i, jeg var ikke i det bedste humør den dag, og han var tæt på at være dråben der fik bægeret til at flyde over. Han var tilsyneladende heller ikke i særlig godt humør, så jeg fik en sur forklaring om at han altså var fra Jylland, og han for fanden ikke vidste hvordan tingene fungerer i hovedstaden. Men det syntes jeg ikke ændrede på sagen. Jeg spørger ham så om, når han nu handler hos sin lokale købmand, derhjemme i Jylland, om det så var normalt at han selv åbnede kasseapparatet, lagde penge i og udtog eventuelle byttepenge. Det måtte han så indrømme ikke var tilfældet, hvorefter jeg nærmest hvæsede "hvorfor fanden tror du så det er anderledes her".
Okay, indrømmet. Det var nok ikke min mest elegante kundebetjening, men på den anden side kunne jeg jo ikke se på ham at han var "turist" fra Jylland.
Senere har jeg tænkt på om han eventuelt kom fra Århus (ikke en lyd om Århushistorier), men der betaler de jo netop selv i en billetmaskine som chaufføren ikke har en skid at gøre med. Så måske jeg gjorde ham uret og han derfor har krav på en undskyldning. Dette være hermed gjort ifald han skulle være så fornuftig at læse med her på sitet.:)

30. juni 2004.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Tja... der er jo mange forskellige systemer mht. betaling i busser.. Camilla Wp - 11. juli 2004 22:08.
   Re: Tja... der er jo mange forskellige systemer mht. betaling i busser.. Htkirsten - 11. juli 2004 23:07.

Selvbetjening. Qaoz - 5. juli 2004 14:16.
   Re: Selvbetjening. Kristian_2 - 15. maj 2009 22:00.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk