FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Re: Tænk jer dog om!

Anmeld indlæg

Dette indlæg er blevet læst 7897 gange.

Af: Madskbh, Akademisk fuldmægtig

Well - nu er der nok gået noget tid siden denne debat "dødede", men jeg vil alligevel komme med mit bidrag.

Jeg er selv en af dem som ikke er karrieremenneske indenfor butiksbranchen. Jeg bliver bacholor i virksomhedsstudier til sommer og fortsætter på min kandidat i kommunikation. Altså er jeg på SU og supplerer min SU med et job i en af Danmarks mange butikskæder.

Med mine overstående fag interesserer jeg mig dog meget for både det ledelsesmæssige i en virksomhed og kommunikationen og dermed lidt service i forhold til kunderne. Faktisk synes jeg det er meget morsomt at kunne sætte mig ind i både virksomhedens indgangsvinkel til handel og også med kundernes indgangsvinkel til at købe ind. Nå, tilbage på sporet.

De historier, der findes inde på denne side er udtryk for tåbelige kunder og deres tåbelige handlinger - ofte vil mange af historierne herinde være overflødige, hvis mange kunder bare brugte deres sunde fornuft i stedet for at opføre sig åndsvagt overfor butikspersonale. Når der skrives at vores historier kan være med til at skabe en kløft mellem kunderne og butikkernes ansatte, så mener jeg at det er en direkte fejlagtig opfattelse af virkeligheden - eller i hvert fald i opfattelsen af historierne.

Faktisk lærte jeg denne side at kende INDEN jeg blev ansat i butiksbranchen og dengang slog det mig hvor tåbelige kunder kunne være. Jeg læste mange historier og prøvede at ændre min adfærd herefter. I forlængelse af overstående, så mener jeg at historierne herinde faktisk mere giver kunderne et indblik i hvordan det rent faktisk er at arbejde i butik og hvordan de - til alles bedste - kan være med til at få ordnet deres problemer hurtigst muligt.

Et eksempel: Hvis alle placerede varer med stregkoden opad og i ét lag, så vil kasseassistenten hurtigere kunne komme igennem varerne, kunden kommer hurtigere hjem OG de næste kunder kommer også hurtigere hjem.

Et andet eksempel: Folk kommer i sidste øjeblik ved lukketid og bruger derefter 15 minutter på at handle ind. Dette mener jeg helt bestemt er meget arrogant overfor butikspersonalet, der bliver forsinket i deres arbejde. Hvis folk kunne komme 15 minutter før lukketid og ikke tage sig så forbandet god tid om at handle ind, så kunne personalet også komme hurtigere hjem.

Noget andet irriterende som mange af os oplever er den nedladende holdning overfor butiksansatte som mange af os har oplevet. Vi bliver af enkelte kunder opfattet og behandlet som B-mennesker. Jeg ved at det er flere end mig som har oplevet en mor stå ved kassen med sit barn og sige at "hvis ikke du tager en uddannelse, så ender du bare med at sidde bag kassen"... som mange andre har skrevet også i denne debat, så er rigtigt mange af os, der arbejder på lortetidspunkterne ( 16.00 - luk og i weekender og helligdage ) kommende akademikere, der kan komme til at varetage store og vigtige stillinger i samfundet. Alligevel bliver der set ned på os - også selvom det er os som er med til at sikre at folk kan købe ind på tidspunkter, der passer dem!

Som mange andre også kommer ind på, så er det langt fra alle kunder, der er nogle idioter, men de findes virkelig. Og hvis der er kunder, der efter at have læst historierne herinde som føler sig distanceret i forhold til butikkerne og ser endnu mere ned på os og er endnu mere besværlige, hvem er det egentligt så som er det virkelige problem?? Vi tænker kun dårligt om kunder, der ikke opfører sig ordentligt!!

Nå ja - og endeligt, så er folk faktisk ret kritiske herinde overfor de indlæg, der kommer. Jeg har i mere end et tilfælde oplevet at en debat, der er startet af en medarbejder som har opført sig forkert overfor en kunde, er blevet stoppet og andre har "påtalt" at den pågældende medarbejder har handlet forkert i den givne situation. Ja, kunderne er vigtige for vores butikker, men kunderne skal på intet tidspunkt begynde at være nedladende overfor os personligt ELLER begynde at være urimelige.

Sendt den 10. maj 2005 kl. 10:24.

Besvar dette indlæg

Tilbage til oversigten over indlæg


Hele denne tråd:

Tænk jer dog om!. Kisser - 10. april 2005 21:13.
   Re: Tænk jer dog om!. Crunch - 10. april 2005 21:34.
      Re: Tænk jer dog om!. Ksr - 12. april 2005 22:01.
         Re: Tænk jer dog om!. Idiotmagneten-netto - 15. april 2005 23:19.
   Re: Tænk jer dog om!. Slater - 10. april 2005 21:37.
   Re: Tænk jer dog om!. Burger - 11. april 2005 20:51.
   Re: Tænk jer dog om!. Kenzo - 12. april 2005 3:14.
      Re: Tænk jer dog om!. Stf / Aldi - 12. april 2005 6:05.
   Re: Tænk jer dog om!. Syno - 12. april 2005 15:57.
      Re: Tænk jer dog om!. Kisser - 16. april 2005 13:27.
         Re: Tænk jer dog om!. Nuser - 17. april 2005 0:27.
         Re: Tænk jer dog om!. Syno - 18. april 2005 22:26.
   Re: Tænk jer dog om!. Hallo - 12. april 2005 22:03.
   Re: Tænk jer dog om!. Ninna - 12. april 2005 22:49.
      Re: Tænk jer dog om!. Missy - 16. april 2005 3:33.
         Re: Tænk jer dog om!. Kisser - 16. april 2005 13:07.
            Re: Tænk jer dog om!. Slater - 16. april 2005 19:17.
            Re: Tænk jer dog om! - Kære Kisser.... Ciel - 19. maj 2006 9:43.
               Re: Tænk jer dog om! - Kære Kisser...et PS. Ciel - 19. maj 2006 11:29.
   Re: Tænk jer dog om!. Eks-1.assistent - 18. april 2005 11:23.
      Re: Tænk jer dog om!. Vita - 20. april 2005 4:13.
         Re: Tænk jer dog om!. Burger - 20. april 2005 17:23.
            Re: Tænk jer dog om!. Vita - 21. april 2005 4:18.
               Re: Tænk jer dog om!. Burger - 21. april 2005 16:19.
            Re: Tænk jer dog om! Yes Burger:-). Ciel - 19. maj 2006 9:58.
      Re: Tænk jer dog om! Kære Eks-1. assistent:-). Ciel - 19. maj 2006 10:07.
   Re: Tænk jer dog om!. Madskbh - 10. maj 2005 10:24.
      Re: Tænk jer dog om!Kære Madskbh:-). Ciel - 19. maj 2006 10:03.
   Re: Tænk jer dog om!. **fakta** - 19. maj 2006 20:58.
   Re: Tænk jer dog om!. Servicenissen - 20. maj 2006 12:46.

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Retningslinjer for nedmærkning
Dallevalle - 5/5 15:28

Truede kunden lige?
Dallevalle - 3/3 10:27

Jeg kan dø af økologisk
Dallevalle - 10/1 13:44

Ubehøvlet kunde
Gæst - 14/12 4:35

Kunden har ikke altid ret...
Dallevalle - 1/11 19:10


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Der er nogle gange intet ...
Kontanttak - 16/5 1:11

På cykel og løbehjul efter 16...
Dallevalle - 27/3 16:43

Truslen...
Dallevalle - 3/3 10:40

Fritaget for at tænke/sku ha’gået til louis nielsen
Dallevalle - 3/3 10:25

Hvor lang tid tager det i gennemsnit...
Dallevalle - 13/1 23:25


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)
 
 
 
Chart.dk