Telefonkultur!!Denne historie er blevet
læst 4163 gange. Af: Gæst, uregistreret bruger Jeg arbejder i en Telefonomstilling/reception i en større virksomhed, og jeg er rystet i min grundvold over folks telefonkultur - eller rettere - ofte mangel på samme.
Eksempel: Du besvarer et opkald ved nævnelse af firmaets navn efterfulgt af et høfligt goddag. Kunden nærmest brøler navnet på en af de ansatte, f.eks. "Søren Nielsen"!! Ikke " Goddag, kunne jeg komme til at tale med Søren Nielsen".
Der for en djævel i mig, og jeg udbrød: "Jamen hej Søren" velvidende at den brovtende mandsperson ønskede at tale med Søren Nielsen, men det syntes jeg bestemt ikke fremgik særligt tydeligt af hans uhøflige brøl i røret! Håber han har taget ved lære til den næste telefonsamtale han skal føre!
Et andet eksempel:
Når en person kunden ønsker at tale med, er optaget, tilbyder man høfligt kunden at vente, hvorefter man får besked på at man da bare kan afbryde den samtale der er i gang. Når man meddeler, at dette ikke kan lade sig gøre men tilbyder at man kan få den adspurgte til at ringe tilbage, får man ofte tvært at vide, at det gør de jo aldrig eller "Ja det er jeg jo nødt til"!! NEJ; DTE ER DU IKKE; DET ER ET TILBUD, SKAM IKKE FREMSAT SOM NOGET TVUNGET!!!!
Så venner tænke lidt over hvordan iI opfører Jer i en telefon ikke?!! TAK 30. januar 2004.
Kommentarer til denne historie: Telefonkultur.. Cronoz - 30. januar 2004 19:51. Re: Telefonkultur.. Qaoz - 30. januar 2004 21:46. Kommentér historien (ny tråd) |