FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Dårlig sælger

Denne historie er blevet læst 3971 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

Et par eksempler på kunder der mener vi på min arbejdsplads er dårlige sælger.

1) En ung fyr kommer ind i butikken og spørger efter svømmebriller. Jeg viser ham vej hen til dem og han siger så at jeg godt kan gå igen, så han selv kan kigge på dem. Han køber et par og min kollega tager imod betaling. 1½ time efter kommer tilbage med damp stående ud af begge ører. Han sviner min kollega fuldstændig til, og fortæller ham det er mega dårlig service og rigtig dårligt salg, at han har solgt ham et par briller der ikke virker. Min kollega siger pænt og roligt, at han jo ikke ville have nogen hjælp, så han har selv valgt dem. Men kunden insistere på, at det er min kollega der har solgt ham et par dårlige svømmebriller.

2) En ældre og meget aktiv herre ca. +70 år. Han har tit købt mange ting hos os og spørger altid om tilbud og rabat, en rigtig bedrevidende type! Den ene dag kommer han ind med en reklamation på et par løbetight.
Kunde: De virker ikke dem her!
Mig: Nå, hvordan skal de da virke?
K: Ja for helvede, jeg bliver jo helt våd af dem!
M: Det går da ikke, det lyder som reklamation.
K: Det er det værste gang lort jeg har haft.
M: Jaja, lad os nu lige se hvad vi kan gøre. Har du en kvittering?
K: Ja sgu da, jeg gemmer altid sådan noget!
M: Det er også det rigtige at gøre.
(Kunden hiver så ikke kvitteringen frem og selvom jeg flere fortæller ham, at vi ingen andre klager har haft over den vare, og jeg gerne vil tage den ind som en reklamation, så nægter han det :s)

K: Det var ham der, (peger på min kollega) det var ham den unge der solgte mig dem!
M: Ja, han har solgt mange af dem, det har jeg også. Vi har ikke haft andre klager.
K: Måske hvis I havde rigtige voksne mennesker, så ville jeg ikke stå her!
M: Alle vores ansatte er uddannede fagfolk. Jeg er sikker på han har solgt dig den i god tro. Som sagt, så betragter jeg det som en reklamation, da jeg ikke har oplevet lignende prolemer med denne vare før.

Kunden bliver ved med, at sige min kollega ikke ved en skid om vores produkter og han begynder nu også at generalisere og sige vi andre heller ikke ved noget. Og der klikkede det så for mig, for i modsætning til mange andre, så er det sgu sandt når jeg siger vi KUN har fagfolk. Den omtalte kollega er endda en af de bedste, bestået sin fagprøve med et 12-tal og en samlet karakter for alle ophold ligeledes med 12.

På en fattet og venlig måde, bad jeg så kunden om, at forlade butikken, medmindre han talte pænt om personalet. Og jeg fortryder ikke jeg gjorde det!!

Jeg fatter ikke hvorfor han ikke bare acceptere det var en reklamation? I stedet for, at brokke sig fuldstændig uhæmmeto g svine os til?!!

6. februar 2012.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Det ved jeg godt.. Dickfarmdon1337 - 10. februar 2012 21:51.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09

Manipulerende, dum lortekunde.
Morderkaj - 13/6 17:27


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28

Facebook tilbud efter jeg har fri
Dallevalle - 5/7 17:46


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)