FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Kunde fra forbrugerrådet

Denne historie er blevet læst 3845 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

Jeg arbejder i en landsdækkende kæde med 8 dages fuld retturret (mod forevisning af bon) og 30 dages bytteret. Hvis det er en gave, gælder reglerne fra den dato der står på byttemærket.

Dvs. julegaver kan du returnere mellem jul og nytår! D. 7. januar kommer der så en mand med en julegave og en bon. Han aflevere det og siger han vil have pengene retur. Jeg forklarer ham pænt, at han kan få et tilgodebevis, da de otte dages fuld returret er overskredet.

Det mener han så ikke er rigtigt. For der står i loven at man har 14 dages fuld returret. Jeg forklarer ham så pænt, at der ikke står nogle steder i loven at man har retturet. Jeg siger det er service vi som butik giver til kunden og i vores butik har valgt at det er otte dage!! Han insistere på, at have ret, og forklarer mig igen at når han har bonnen så ophæver han købet og kan derfor få sine penge igen. Det er lørdag og der er mange andre kunder så jeg er ved at miste min tålmodighed.

Jeg fortæller ham én sidste gang at det ikke står i nogen som helst lov, med mindre det er købt på internettet. Han forsikrer mig så om, at det gælder alle køb, og DET VED HAN FOR HAN ARBEJDER I FORBRUGERRÅDET OG RÅDGIVER FORBRUGERE I SÅDANNE SITUATIONER. Jeg er helt forbløffet og ender med at give ham et tilgodebevis, hvortil han siger, da han går ud af butikken ’’og så vil jeg anbefale dig at læse købeloven’’. Jeg var ét splitsekund fra at sige ’i lige måde’, men ak, jeg gjordet det ikke.

Hvor er det skræmmende, at han med det job han har, ikke kender loven? Helt ærlig, hvis det er den type mennesker der sidder og rådgiver forbrugerne, så forstår jeg sgu da godt andre kunder er ligeså dumme!

6. februar 2012.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

tvivler. Angel84 - 27. juni 2012 18:10.

gu er han da ej.... Phoebe25 - 10. februar 2012 20:56.

Ikke ansat i Forbrugerrådet. Forbrugerrådet - 7. februar 2012 15:16.
   Re: Ikke ansat i Forbrugerrådet. Dickfarmdon1337 - 10. februar 2012 21:47.

Han tager fejl.... Ubehage - 6. februar 2012 12:48.
   Re: Han tager fejl.... Medicinmanden - 6. februar 2012 13:02.
      Re: Han tager fejl.... Service Boy - 7. februar 2012 8:53.

Han lyver. Phantha - 6. februar 2012 8:10.
   Re: Han lyver. Catkat - 6. februar 2012 9:05.
      Re: Han lyver. Service Boy - 6. februar 2012 11:24.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09

Manipulerende, dum lortekunde.
Morderkaj - 13/6 17:27


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28

Facebook tilbud efter jeg har fri
Dallevalle - 5/7 17:46


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)