FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

En lille Julehistorie

Denne historie er blevet læst 3729 gange.

Af: Elektro-ravn, Salgsassistent

En juleperiode i en elektronikafdeling er oftest meget stressende og irriterende... Her er et par julereleterede historier jeg selv har oplevet i julemåneden!

1) Pakker i ind?
En meget stresset dag kommer en kunde over til mig, og vil købe en CD. Da hun har betalt for varen og fået kvitteringen, beder hun mig om at pakke den ind. Jeg fortæller hende at vi ikke pakker ind nede hos os (elektronik afdelingen), men at der lige udenfor kasselinjen er en ø hvor man kan pakke ind. Kunden hævede stemmen og sagde (ja næsten råbte...) "Undskyld mig, men jeres slogan er ’Vi gør mere for dig’, så du har bare fluks at komme med mig ud og pakke min gave ind for mig". Jeg kiggede lidt på hende, troede eventuelt at hun jokede, men nej, hun mente det skam. Jeg fortalte hende at jeg desværre ikke havde tid, og at det ikke er en del af vores serviceniveau. Der stod desuden andre kunder i kø, og dem kunne jeg jo ikke forlade for at pakke hendes f**king CD ind. Hun blev fandme rasende, og råbte op at det da var sidste krone hun donerede til AP møllers store overskud. Da hun gik gav de andre kunder mig ret... Hvorfor skal kunder udnytte at man giver service? Hvem kan kræve service, når der er høflig selvbetjening lige rundt om hjørnet... Tror ærlig talt heller ikke hun gider ha at jeg pakker hendes gave ind, er sku ikke for god til det :D

2) Hvad skal han have?
I en mere stille og rolig dag kommer en mand hen til disken i afdelingen, og spørger venligt hvad han skal give hans 6 årige søn i julegave (Elektronik afdelingen og legetøjsafdelingen hører sammen). Jeg spørger lidt ind til hvad hans søn leger med og/eller spiller på eller ser i fjernsynet osv. for at få et fingerprej om hvad man kunne finde på. Efter noget snak, må jeg konstatere at faren ikke ved en skid om sin søn, han anede ingenting om hvad han rendte rundt og lavede. Det kommenterede jeg nu ikke på, men jeg sagde at jeg desværre ikke kunne hjælpe ham, men han kunne vel altid finde nogle film i hans aldersgruppe. Faren endte dog med at købe spillet "Skyrim", selvom jeg nu ikke anbefalede det, for det er måske lige lovligt voldeligt til en på 6 år. Faren kom tilbage senere på dagen, da moren havde givet ham en skideballe for at købe upassende spil... Jeg fik "naturligvis" en skideballe af manden, for selvfølgelig var det da min fejl det hele -.- Ikke nok med at jeg fik en klage, så fik jeg da også lært at man bare skal holde sin kæft når kunder spørger om råds til gaver til nogen man ikke kender... (og som de heller ikke kender åbenbart).

3) TV2
En kunde kom over til mig, imens jeg stod og satte lidt sortimentsvarer op. Han er allerede godt sur, da han spurgte mig hvorfor at TV2 holder op med at være en licenskanal. Jeg måtte jo fortælle ham, at jeg ikke havde siddet med til møderne i TV2 imens de besluttede hvorfor, og derfor ikke anede hvorfor TV2 egentlig holder op med at være "gratis" til nytår. Jeg fortalte ham, at hvis han ville blive ved med at se TV2 kunne han købe en pakke hvor han kan se TV2 i et helt år for "sølle" 350 kr. Det mente han nu ikke var passende, jeg skulle da give ham det gratis fordi vi var så dumme at vi ikke kunne få TV2 til at blive på hans fjernsyn. Jeg prøvede virkelig at forklare ham at det ikke er føtex der slukker for signalet, men at det ligesom var TV2 selv der har valgt det, og at han kan ringe til dem hvis han har et problem med det. Han mente jeg var ovenud flabet, men jeg prøvede ærlig talt at snakke venligt til ham. Han flippede totalt ud og fortalte at der i købeloven står, at man skal give kunderne gratis erstatningsvarer når en lignende vare ikke længere er tilgængelig. Jeg måtte efter mange uprofessionelt forklarede juridiske argumenter (fra min side) fortælle ham at TV2 ikke er en vare. Det har INTET med føtex at gøre... Han stormede ud af afdelingen til sidst og råbte, at det var min skyld at han ikke kunne se tour de france næste år. Hvordan kan man tro, at det er min pligt at give ham gratis TV2 i et helt år, når føtex ingenting med TV2’s beslutninger har at gøre.

Ja det var så min hyggelige december måned, og der er mange historier endnu, det her var dog de slemmeste kunder. Godt nytår!

31. december 2011.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

jojo. Rasenmand - 31. december 2011 9:27.
   Re: jojo. Medicinmanden - 31. december 2011 9:50.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09

Manipulerende, dum lortekunde.
Morderkaj - 13/6 17:27


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28

Facebook tilbud efter jeg har fri
Dallevalle - 5/7 17:46


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)