FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Gratis

Denne historie er blevet læst 3267 gange.

Af: Crazyline, Salgsleder

Ikke direkte en hadekunde, men mere en irritation over at folk ikke forstå et vink med en vognstang.

Vi er i gang med at sælge ud af vores havemøbler, da sæsonen er ved at være slut. Derfor sætter vi altid én rigtig god pris på varerne, for at vi ikke skal have havemøbler stående på lager vinteren over.

Vi havde f.eks. et Teak træs havebord til 450 kr. (Normalpris 1999,-)

En kunde kommer ind til kassen hvor jeg står, efter at have kigget på vores udstillingsmodel, og spørger om vi har flere på lager.

M = Mig
K = Kunde

M: Ja vi har et par stykker mere på lager.
K: Kan jeg så ikke få det billigere
M: Det kan jeg desværre ikke. Det er sat ned med over 75%. Det er jo en rigtig god pris.
K: Du kommer jo ikke af med de sidste alligevel.
M: Jo det skal jeg skam nok gøre. Har allerede solgt rimelig mange af dem i dag.
K: Du kan slet ikke sætte det længere ned i pris.
M: Nej desværre. Det er prisen.

Kunden vil lige tænke lidt over det. og går lidt rundt og kigger på andre havemøbler. Da en kollega kommer forbi spørger kunden gud hjælpende ham om han ikke kan få det billigere. Kollegaen kommer så op og spørger mig, da han ikke bare må give rabat uden at have spurgt først.

Nu bliver jeg ærlig talt lidt irriteret. For det første fordi bordet er vildt billigt og for det andet fordi, at folk tror altid at hvis de spørger en anden, så skal de nok få deres vilje.

M: Som jeg fortalte lige før, så giver jeg ikke ydeligere rabat på bordet.
K: Nu spurgte jeg så også din kollega og ikke dig.
M: Så er det da heldigt at det er mig som bestemmer priserne i den her butik og ikke min kollega.
K: Så må jeg jo købe bordet et andet sted.
M: Det er du da velkommen til.

Kunden går, og efter et par timer har jeg udsolgt af teak bordene. Men nu kommer kunden sjovt nok tilbage.
Han ville jo gerne købe bordet alligevel.

M: Ja nu har jeg jo så desværre udsolgt.
K: Ej, det er fanme for dårligt.
M: Sådan går det jo desværre når man ikke vil give den pris det koster, selvom det i forvejen var vildt billigt.
K: I lovede at lægge et bord til side til mig.
M: Den aftale kender jeg da ikke noget til.

Kalder på min kollega og spørger ham om han har "Lovet" kunden at ligge det til side. Det havde han jo så sjovt nok ikke.

Kunden går igen, og endnu mere sur.

Men han er jo selvfølgelig sur på mig og på butikken, selvom det i princippet er hans egen skyld.

Tak for denne gang :)

4. september 2010.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Gratis: Ja takk. Norsk Bruker - 7. november 2010 15:14.

dårlig service... Pilatus - 7. november 2010 2:27.

Før priser. Taxa 78 - 4. september 2010 20:56.
   Re: Før priser. Arrrrrh - 5. oktober 2010 23:40.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Stjålet indkøbsvogn
Peter1979 - 14/9 9:18

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Re: Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 14/9 0:23

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)