FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

50% rabat... på 4 kr!

Denne historie er blevet læst 3365 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

Jeg er i lære i en virksomhed hvor vi laver tryksager og websider for folk. Vi tager også små-opgaver ind, som f.eks. at tage kopier...

En stegende varm og ret travl sommerdag her i juli fik jeg en kunde som kom med et skema der var trykt på begge sider af et stykke papir. Han bad om at få en kopi i farver. Jeg vidste ikke helt prisen men informerede om at det nok blev en 4-6 kr... Han havde lidt travlt og vi aftalte at han skulle komme igen om en times tid.

Jeg gik så igang med kopieringen. Desværre virkede vores kopimaskine ikke, så jeg måtte op på øverste etage i bygningen (fire etager op da jeg sidder i kælderen) og bruge kopimaskinen deroppe i stedet.

Igen blev der problemer; Maskinen på øverste etage fungerede heller ikke helt. Så det resulterede i at jeg først måtte en hel del gange fra øverste etage til nederste for at ordne forskellige ting og snakke med vores administrator. Da den endelig gik i gang med at kopiere blev der papirstop og jeg måtte rode en del med det.

Nu så det så endelig ud til, at det hele fungerede og jeg fik mig en kopi. Desværre havde jeg gjort noget forkert så for- og bagside ikke vendte rigtigt i forhold til hinanden. Så der måtte lige eksperimenteres lidt med det, for at få det rigtigt, hvilket resulterede i et par fejltryk.

Nå, til sidst lykkedes det og jeg fik en nogenlunde kopi hvor der desværre manglede et par millimeter af bagsiden, ikke nogen speciel mangel tænkte jeg. Da deadlinen alligevel var ved at være nået, gik jeg ned til mit skrivebord med kopien, for at tage i mod kunden som nok var der nu.

Da jeg kom derned stod han trippende og ventede "Sikke dog en tid det tog, jeg har faktisk travlt"... Jeg bed det i mig, og sagde venligt at det blev 4 kr. (fejltryk osv. betaler kunder selvfølgelig ikke for). Da jeg rent faktisk kendte ham en smule, fortalte jeg lidt om de problemer jeg havde haft, for at konversere lidt (tænkte at han måske blev lidt mildere stemt så). Jeg påpegede den lille fejl som han ikke selv havde opdaget, han tog det stille og roligt.

Men da han så skulle til at betale mig kom det... "Jeg betaler altså kun halvdelen når der er fejl". Jeg var ved at eksplodere, men forholdt mig rolig og sagde at hvis han skulle krejle (det kalder vi det her i jylland) måtte han tale med min chef. Dét gjorde han rent faktisk og det endte med at han kun betalte de to kroner... Sikke en dag.

27. juli 2003.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

nærigpind. Ghettobabe - 27. juli 2003 13:30.
   Re: nærigpind. Cronoz - 27. juli 2003 15:35.
   Joakim von and - typen. J.d. - 28. juli 2003 0:39.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Stjålet indkøbsvogn
Peter1979 - 14/9 9:18

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Re: Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 14/9 0:23

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)