FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

NEJ

Denne historie er blevet læst 2823 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

Jeg er ansat i et firma som leverer tv signal.
(af gode grunde vil jeg ikke oplyse hvilket). Jeg er kunderådgiver, hvilket betyder at folk ringer til mig for at få hjælp med deres tv signal og deres digitalmodtager hvis der er problemer med det. Og hvis det kommer så langt, så fejlmelder jeg det og sender en tekniker ud til kunden.

Skal lige sige at når kunden ringer, så er der to valgmuligheder når man ringer op- man trykker 1 hvis der er problemer med det alm. tv signal, og 2 hvis der er problemer med digitalmodtageren.
Kunden der ringer har trykket 2 (kan jeg se på tlf), og siger at der ikke er noget tv signal..

Mig: hvornår er det forsvundet?

kunde: Lige nu...der står indsæt kort i digitalmodtageren!

mig: Drejer det sig om tv signalet eller digitalmodtageren?

kunde: jamen jeg har jo ...tv

mig: Det er fordi du har ringet på ...køen, så er nødt til at vide hvad det drejer sig (har et system på computeren til hvert produkt).

kunde: NEJ jeg har ikke nogen digitalmodtager, jeg har ...tv.

mig: dit fjernsyn kan ikke skrive"indsæt kort i digitalmodtageren", medmindre du har en.

kunden er nu ved at være lidt irriteret over at jeg spørger.

kunde: jeg har ...tv og det virker ikke.

jeg "smådiskuterer" lidt frem og tilbage med kunden, og kan høre til sidst at jeg er nød til at opgive, for jeg kommer virkelig ingen vegne med hende. Så jeg siger til hende at jeg fejlmelder det og får et telefonnr.

jeg synes denne kunde var enormt mærkelig, og slår kunden op i det system til digitalmodtagere, og ganske rigtigt havde kunden en digitalmodtager.

(kunne jeg have gjort mens kunden var i røret, men jeg blev lidt forvirret af kunden, og tænkte ikke over det)
Og her tænkte jeg, hold op så dum kan man ikke være.
Nå men jeg vælger så at ringe tilbage til kunden for at fortælle hende at hun altså HAVDE en digitalmodtager.Det første svar jeg får er:

kunde: NEJ

mig: jo, det kan jeg se inde i mit system at du har, og jeg kan se at jeg har haft snakket med din mand på et tidspunkt.

kunde: nå

mig: kan jeg får dig til at vende bunden i vejret på digitalmodtageren?

kunde: ja

Allerede der, tager jeg mig selv til hovedet, for hun havde sagt nej til alt jeg havde spurgt om.

nå kunden står nu foran den:

mig: kan jeg få dig til at slukke for den, og se om der er signal på det alm tv signal?

kunde: det er der ikke.

mig: hvor mange tv har i?

kunde:2

mig: vil du undersøge om der er signal på det andet tv?

kunden undersøger det, og siger at der er signal på det andet tv.

mig: så er det ikke en fejl udefra, så er fejlen inde hos jer.

Kunden er tydeligvis ikke særlig meget inde i teknik( hvilket da også er helt i orden).

Men vi snakker lidt frem og tilbage, og jeg finder så ud af at det faktisk kun drejer sig om digitalmodtageren, hvilket jeg godt vidste fra starten, men hun var simpelthen for meget, og synes alligevel det var lidt synd for hende, at hun ikke vidste hvad hun ringede om. Så jeg måtte bare hjælpe hende.

mig: vil du vende bunden i vejret på digitalmodtageren, og tage kortet ud og sætte det ind igen.

kunde: vi har ikke noget kort!!

mig: prøv at vende den om?!!

kunde: der ER ikke noget kort!!

mig: kan du se en stregkode?
kunde: ja!!
mig: prøv at tage fat i den, og hiv det langsomt ud.
kunden: BETALER jeg også for det!!???

ja så sluttede historien sådan set.
Hold op jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Man skal altså lade være med at ringe til os hvis man ikke ved hvad det drejer sg om. Så må man vente til sin mand kommer hjem, eller en anden der kan hjælpe.

Synes nu alligevel det var lidt komisk, og skulle da lige lufte den for et par kollegaer.

10. december 2006.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Morsomt. Desailly - 10. december 2006 2:59.
   Re: Morsomt - PS. Desailly - 10. december 2006 3:02.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Stjålet indkøbsvogn
Peter1979 - 14/9 9:18

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Re: Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 14/9 0:23

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)