FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Kunder der håner personalet

Denne historie er blevet læst 3114 gange.

Af: Quark, IT-supporter

Andre nylige historier om kunder der ikke kan finde ud af, at tale ordentligt til personalet fik mig til at tænke på dengang hvor min daværende chef demonstrerede hvordan man håndterer den slags.
En af vores dengang nystartede elever havde solgt en vare og mens han er ved at tage imod betalingen og række varen over disken til kunden, spørger han om der er andet han kan hjælpe med ? Jo, kan du ikke lige fortælle mig... og så kom kunden med et ret kompliceret teknisk spørgsmål om noget grej kunden havde derhjemme.
Eleven måtte beklage, men med kun 2 ugers erfaring i jobbet kunne han ikke klare det spørgsmål. Det svar affødte en større sviner fra kunden. Eleven var dum, grim og uvidende m.m. At eleven forklarede at han var ny i jobbet og tilbød at finde en der kunne besvare spørgsmålet fik blot til kunden til at gå mod døren med himmelvendte øjne mens han mumlede et eller andet uforståeligt. Han nåede dog aldrig helt hen til døren før min chef som havde overhørt hele episoden kaldte ham tilbage til disken. Er det posen med din vare ? Ja - svarer kunden. Ligger kvitteringen også deri ? Ja - svarer kunden.
Må jeg ikke lige låne den pose så - spørger chefen. Kunden gav ham posen. Chefen tog kvitteringen op af posen og smed så resten ind på hylden under disken, gik hen til kasseapparatet, hev det (ganske store) beløb op kunden lige havde betalt og lagde pengene på disken foran kunden. Kunden så mildest forbavset ud.
Farvel - og hav en god dag sagde chefen.
Jamen - jamen stammede kunden, hvad med min vare. Jeg _skal_ bruge den i dag.
Det er jo ærgerligt for dig sagde chefen. Men der er grænser for hvad vi vil finde os i og folk der ikke kan finde ud af at tiltale personalet på ordentlig måde, vil vi slet ikke handle med. Sådan er det ! Og mens han sagde det var han gået til udgangsdøren som han holdt åben for kunden.
Jamen.. begyndte kunden, men kunne så godt se på min chef at han nok ikke kom videre med ham og slukøret sjoskede han ud af døren.
Behøver jeg at sige, at vi var glade for vores chef i det firma.

27. juni 2006.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Godt gjort. Lena89 - 27. juni 2006 12:54.
   Re: Godt gjort. Hovedpinen - 27. juni 2006 13:20.
      Re: Godt gjort. Lena89 - 27. juni 2006 13:22.
         Re: Godt gjort. Hovedpinen - 27. juni 2006 13:51.
            Re: Godt gjort. Mcd Aaangel - 3. juli 2006 5:49.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Endelig kan vi sige: FARVEL OG KOM ALDRIG HER IGEN
Dallevalle - 25/7 17:12

Når nogle kunder får et nej.
Dallevalle - 20/7 13:47

Vandmelon
Gæst - 8/7 15:59

"Jeg ved hvad jeg ikke vil at jeg vil ville ..."
D A - 2/7 10:03

Dialektisk diakritisk...
D A - 16/6 4:56


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Re: Hvad skal smør koste?
Dallevalle - 27/7 22:17

Hvad skal smør koste?
Dallevalle - 27/7 22:13

Juridisk efterspil?
Dallevalle - 25/7 18:08

Re: Vrøvl med forbindelse
Webmaster - 21/7 4:58

Vrøvl med forbindelse
Dallevalle - 20/7 13:52


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)