FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Et lille udvalg

Denne historie er blevet læst 3843 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

Her er et lille udpluk af forskellige ting jeg har oplevet igennem mine ca. 13 år inden for servicesektoren. Jeg er på nuværende tidspunkt i den heldige situation, at jeg er blevet færdig uddannet og, ikke længere behøver at bestride et sådant job. Mine 13 år som henholdsvis kasse-, rengørings- og fastfoodmedarbejder har dog givet mig en væsentlig ballast, som betyder at jeg for eksempel aldrig kunne finde på at : Dukke op i en butik 5 min. før lukketid for at købe en hel indkøbsvog fuld af varer, svine eller rode, når jeg ved at der er andre, som skal bruge ekstra tid på at rydde op efter mig, stille personale ansvarligt for ting, jeg udmærket er klar over, de ikke har den ringeste indflydelse på. Faktisk synes jeg, at alle mennesker som en del af deres almindelige dannelse, burde arbejde mindst et halvt år i et servicejob, så de kunne lære, hvordan det er.

1. historie:
En kunde kommer ind 5 minutter i lukketid for at købe en uges forbrug af varer, for, som hun selv siger, det er så dejligt at have butikken for mig selv.
Ved mælkemontren stopper kunden en ansat og spørger:
- Har I ikke noget frisk mælk?
- Jo, her er noget fra i dag.
- Hm, har I ikke noget, der er friskere?
Da min kollega svarer, at det endnu ikke er lykkedes ham at malke morgendagens ko, bliver kunden sur og går. ( Gudskelov. )

2. Historie:
Et mælkebur er rullet ud over kanten af rampen, så der nu ligger ca. 100 liter mælk og flyder ved siden af indkørslen til parkeringspladsen. En kollega ( flaskedreng ) bliver sat til at spule og rydde op. I løbet af den time det ca. tager ham, kommer de første 50 kunder forbi og siger alle: - Ja, man skal ikke græde over spildt mælk.
Ja, for det er jo kun dig, der kan være så fantastisk vittig og finde på den originale replik, ikke sandt, SUPERNAR.

3. Historie:
Står på en DSB-burgerbar. En kunde kommer og påstår, at jeg har givet ham 57,50 forkert tilbage på en 100 kr. seddel. Regnestykket passede ingen steder hen, da han havde købt et produkt, som var dyrere end 42,50 og i øvrigt havde betalt med lige penge.
Jeg tilbyder ham, at vi kan følge reglerne, jeg kan få hans telefonnummer og, hvis kassen ikke stemmer, når jeg gør den op, kan jeg kontakte ham.
- Nej, det går ikke, for jeg har 2 telefonnumre og det ene er det kun min fætter, der har.
( Kundelogik? )
Han forlanger at tale med min bestyrer og, jeg forklarer, at det ikke kan lade sig gøre, da hun er på ferie.
- Så må jeg jo ringe efter politiet, så kan de komme og lave revision, vil det ikke være pinligt?
Spørger han, hvortil jeg svarer, at han nok ikke kan gøre mig pinligt berørt ved at følge kædens regler. Til sidst bliver han sur og går.

4. Historie:
Et større sygehus, jeg er som rengøringsassistent ved at lave eftermiddagskaffe til patienterne. Et ægtepar kommer ind og udbeder sig papirerne på en bestemt patient. Jeg forklarer, at jeg desværre ikke kan hjælpe dem, da jeg er rengøringsassistent, de må hellere finde en sygeplejerske. Manden snerrer så :
- Og hvordan kan man så kende dem, de har måske horn i panden?
Nej, det har de ikke, men der står sygeplejerske med store bogstaver printet på deres brystlomme over deres navn. På min kittel står der rengøringsassistent. Ellers kan man jo prøve at spørge. Men det ville måske ikke være et problem for ham, hvis rengøringspersonalet havde adgang til patienternes journaler?

Jeg kunne blive ved og ved, men de fleste af jer kender det jo selv. Derfor synes jeg, at det her er en glimrende side. Man kan tit have brug for, at lukke lidt damp ud. Så hold hovedet højt, specielt, hvis dette job kun er for en overgang mens du studerer, der er lys for enden af tunnelen.
Husk, du ved du er serviceassistent når : folk taler til dig som om du ikke fatter en skid, men stadig forventer, at du kan svare på de mest umulige og ulogiske spørgsmål.

8. juni 2003.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentér historien

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09

Manipulerende, dum lortekunde.
Morderkaj - 13/6 17:27


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28

Facebook tilbud efter jeg har fri
Dallevalle - 5/7 17:46


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)