FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

"Same procedure next day....."

Denne historie er blevet læst 2646 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

Jeg arbejdede engang i en personalekantine. Vi havde omkring 1000 ekspeditioner dagligt, fordelt på mange forskellige personalegrupper. De fleste (deriblandt kontorfolkene) var skam ganske flinke og "kom, så og betalte", men alle håndværkerne skulle altid spille smarte.

Vi serverede dagens ret og andre varme ting, og folk kunne selv vælge om de ville spise i kantinen eller tage den med tilbage på arbejdet - i hvilket tilfælde vi skulle pakke maden i en take-away-kasse istedet for på en tallerken.
Når vi så spurgte "spiser du her?" kom den med næsten 99% sikkerhed: "Nej, jeg vil gerne have lov til at sætte mig ned ved et bord" - gerne efterfulgt af en "hø-hø"-latter. Når man så ikke fortrak en mine (fordi man havde hørt bemærkningen 50 gange før samme dag - og dagen før.....) så kom den med lige så usvigelig sikkerhed: "smil dog lidt - du ser så sur ud" - igen efterfulgt af samme "hø-hø"-latter.

Så er det at man bare går videre til næste kunde.

Denne næste kunde kunne meget vel være ham som bruger 5 minutter på at studere menuskiltet (som ikke er særligt omfattende), hvorefter han siger: "jeg skal bede om en, øhhhhh, kebab." Det er så ikke så underligt endda, hvis ikke det var fordi at manden HVER ENESTE dag i de 3 år jeg arbejdede der, kom og købte en kebab. Aldrig noget andet. Hvorfor så stå og spilde tid med at studere menuen??????

Når de så kommer over til kassen, er der altid bøvl........ Afhængig af hvor de arbejder, får de mellem 0 og 70 % rabat på indkøbene, ved at køre deres personalekort igennem en læser. De fleste fik 33% rabat og indrømmet - så kommer priserne ned på et normalt niveau. Jeg krummede tæer hvergang jeg skulle hive 17,75 for en kop kakao ud af en stakkel som ikke var rabatberettiget.......

Nå, hvis så ikke lige læseren vil acceptere kortet (måske fordi håndværkerne render rundt med det i samme lomme som deres nøgler og småpenge), så skal de jo straks braldre op om at "jeg" ikke vil give dem rabat - i stedet for lige at prøve at køre kortet igennem en gang til......
Eller når de kommer og siger at "det betalte jeg ikke i går, selv om jeg købte præcist det samme" og jeg så kan vise dem at der lige så fint på kasseterminalen står "1 kop kaffe, 1 rundstykke o.s.v." og prisen dermed må være rigtig.
Så er det lige pludselig MIG som har ændret priserne siden dagen før.

De fleste af dem kunne ikke tales til fornuft, men måtte simpelthen ignoreres - og forlod oftest stedet med et "jeg klager til din chef". Mærkeligt nok kom de klager aldrig længere end til chefen..... *G*

7. februar 2004.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Jeg klager..Yadda , Yadda, Yadda.. Htkirsten - 7. februar 2004 1:38.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Stjålet indkøbsvogn
Peter1979 - 14/9 9:18

Ærtebælg er stor, men ærter er små
Dallevalle - 20/7 16:22

Køber kun store grønne bananer
Dallevalle - 20/7 16:17

App tilbud
Dallevalle - 20/7 16:12

Hvorfor kan kunder ike læse?
Gæst - 14/7 4:09


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Re: Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 14/9 0:23

Vanens magt er stor
Ubehage - 17/7 1:55

Forslag ønskes mod svinske kunder
Peter1979 - 11/4 9:39

Nazi-kunde
Thingie - 24/1 18:10

Re: Hvorfor virker pantautomaten ikke?
Peter1979 - 5/1 17:28


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)