FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Kundetyper på bookingcentral – del 2

Anmeld indlæg

Dette indlæg er blevet læst 569 gange.

Af: D A, fhv. postomdeler, telefonabe og IT-nørd; nu bookingassistent (med indslag af telefonabe) - da @ haderkunder.dk

Små 14 dage mere i mit nye job (se http://haderkunder.dk/?side=visdebat.php&nr=39861&p=) , og jeg har nu kunnet identificere yderligere kundetyper.

— DE INTRODUKTIONSGLADE / OVERPÆDAGOGISKE
Altså, du behøver virkelig ikke at fortælle mig at du ringer for at bestille en vogn. Dén bid har jeg ligesom gennemskuet, siden jeg arbejder i en – ret beset – taxacentral. Og jeg behøver sådan set heller ikke (med meeeget få undtagelser) din fulde hjemadresse, inkl. stednavn, sogn og postnummer.

— HURTIGSNAKKERNE
Jeg har aldrig haft meget tilovers for tomgangssnak; jeg foretrækker at folk hurtigt kommer til pointen. Men det kán også gå liiige lovlig hurtigt. Jeg har snart ikke styr på hvor mange der ringer ind og som det allerførste rabler deres kunde-/kortnummer af sig, fx ”ja, mitt nummer är tolvelvartonfemtjtvåtjutre” (1211185223) Og så bliver de fornærmet når jeg venligt beder dem om at gentage. Allerværst er dem der ikke tager hensyn til rytme/kadence og deler numret op i grupper a to cifre, men siger fx ”mitt kortnummer är fyrhundrafemtettnijhundrasextsju” (451967). Say what now? Sig det stille og roligt og langsomt, for filan da!

— SVARE I ØST NÅR DER SPØRGES I VEST
Jeg forventer ikke at kunderne ved i hvilken rækkefølge vi helst vil have rejseoplysninger, så derfor prøver mine kolleger og jeg at styre samtalen gennem at spørge i den rigtige rækkefølge, fx ”hvornår vil du rejse? hvorfra? hvortil?”, osv. De fleste er også flinke nok til at svare på det der rent faktisk bliver spurgt om, mens andre foretrækker at køre deres eget lille show .... og det er i grunden også fint nok, bortset fra at vi bookingtrolde så skal springe frem og tilbage mellem felterne på vores skærmbillede og prøve at følge med.

— DE KAMMERATLIGE
Den første uge kunne jeg faktisk godt huske nogle af kunderne. Men efter to måneder, og et gennemsnit på 60 opkald per vagt (90 i dagtimerne), bliver folk – på et eller andet tidspunkt – kun til vilkårlige kundenumre. Imidlertid er der kunder der ringer to gange om ugen og altid når jeg er på arbejde, og så mener de at de og jeg har et eller andet personligt forhold. Ja, okay, bevares ... når der i de årle natte-/morgentimer alligevel ikke sker en skid på linjerne, kan jeg da godt deltage i en sludder for en sladder og gøre en ensom pensionists tilværelse lidt gladere. Men når der er 6-7 opkald i køen, og vi satser på højest ét minuts ventetid, så har jeg altså virkelig ikke tid (eller for den sags skyld lyst) til at høre om frisørbesøg, ledsmerter, vejr og vind og fanden og hans pumpestok.

Sendt den 30. marts 2022 kl. 1:51.

Besvar dette indlæg

Tilbage til oversigten over indlæg


Hele denne tråd:

Kundetyper på bookingcentral – del 2. D A - 30. marts 2022 1:51.

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Endelig kan vi sige: FARVEL OG KOM ALDRIG HER IGEN
Dallevalle - 25/7 17:12

Når nogle kunder får et nej.
Dallevalle - 20/7 13:47

Vandmelon
Gæst - 8/7 15:59

"Jeg ved hvad jeg ikke vil at jeg vil ville ..."
D A - 2/7 10:03

Dialektisk diakritisk...
D A - 16/6 4:56


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Kampen om søndagen
Dallevalle - 7/9 18:24

Re: Hvad skal smør koste?
Dallevalle - 27/7 22:17

Hvad skal smør koste?
Dallevalle - 27/7 22:13

Juridisk efterspil?
Dallevalle - 25/7 18:08

Re: Vrøvl med forbindelse
Webmaster - 21/7 4:58


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)