FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Forskel på butikker

Anmeld indlæg

Dette indlæg er blevet læst 2099 gange.

Af: Jms, Kasseassistent

Dette indlæg er en kommentar til historien "Kunder i Discount".
Læs historien    Læs historien i nyt vindue

Problemet er, at der er en del forskel på butikker alligevel.
Fx tror de kunder, der normalt handler i Superbest, at en kø er lang hvis der står tre kunder. For i Superbest åbner vi som regel en ny kasse hvis det bare er den mindste kø ved én kasse.

I Netto er det jo en anden sag, og det er jo ikke ligeså nemt at åbne en ny kasse i Netto, hvis der kun er 4 mennesker på arbejde i butikken til at nå alt der skal ordnes, i modsætning til Superbest hvor vi har 4 på arbejde alene til at passe kasserne og ikke være på gulvet hvor vi i øvrigt har ansatte til hver enkelt afdeling.

Ligeledes fik jeg som ansat i Netto at vide som det første at når jeg var på gulv og kunder spurgte efter en vare, skulle jeg bare fortælle hvor den var, aldrig gå med, for det var der simpelthen ikke tid til, tingene skulle jo ordnes så vi kunne komme ud til tiden.
I Superbest hvor jeg arbejder nu, er det jo helt anderledes, der er jeg ligefrem blevet opfordret til at hjælpe kunderne helt til varen, og vi har jo en del tid til den enkelte kunde, da vi aldrig skal bekymre os om hvorvidt vi når det hele fordi vi er så mange på hver opgave i butikken.

Jeg har heller aldrig i Netto forstået at kunderne altid oplyste mig prisen når stregkoden ikke virkede, for det måtte de sgu da snart have fattet at vi ikke kan bruge til noget, når det er koden der er den eneste mulighed til at få prisen ind medmindre vi er butikschef el. lign.
Men i Superbest, har vi jo varegrupper hvor vi bare kan slå en tilfældig pris ind, så hvis kunden siger ’blomsten koster 20kr’ så trykker vi bare varegruppe ’blomster’ og taster 20kr ind.. Så det er jo ikke helt underligt at folk bliver forvirrede når funktionerne varierer en del fra butik til butik...

Så kan til nøds forstå det men naturligvis må kunderne indrette sig efter hvilken butik de er i. I Superbest betaler de jo også mere for varerne og hvis de vil have de billigere varer fra Netto så må de jo tage køen og den beskedne service med. Og så slemt synes jeg nu heller ikke at det er, jeg synes at de fleste Netto’er klarer det super godt i betragtning af hvor meget hårdere det er at arbejde dér end i dyrere madbutikker!! Respekt herfra i hvert fald.

Sendt den 26. maj 2012 kl. 14:19.

Besvar dette indlæg

Tilbage til oversigten over indlæg


Hele denne tråd:

Forskel på butikker. Jms - 26. maj 2012 14:19.

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Endelig kan vi sige: FARVEL OG KOM ALDRIG HER IGEN
Dallevalle - 25/7 17:12

Når nogle kunder får et nej.
Dallevalle - 20/7 13:47

Vandmelon
Gæst - 8/7 15:59

"Jeg ved hvad jeg ikke vil at jeg vil ville ..."
D A - 2/7 10:03

Dialektisk diakritisk...
D A - 16/6 4:56


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Kampen om søndagen
Dallevalle - 7/9 18:24

Re: Hvad skal smør koste?
Dallevalle - 27/7 22:17

Hvad skal smør koste?
Dallevalle - 27/7 22:13

Juridisk efterspil?
Dallevalle - 25/7 18:08

Re: Vrøvl med forbindelse
Webmaster - 21/7 4:58


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)