Jeg sagde taletidsKORTDenne historie er blevet
læst 6402 gange. Af: Gæst, uregistreret bruger Jeg arbejder i en butik, jeg ikke vil nævne af hensyn til anonymitet, hvor jeg på nuværende tidspunkt har været ansat i godt et halvt år. I denne forholdsvise korte tid, er det virkelig gået op for mig, hvor mange mærkelige og utaknemmelige mennesker, der findes i denne verden, og jeg har efterhånden et utal af historier om sure/mærkelige kunder, og her får I lige en enkel af dem.
Jeg stod en aften i butikken, da en ældre mand kom ind i butikken og spurgte efter et taletidskort til CBB. Desuden sagde han, at han skulle have et, der kan sende SMS’er, for det kunne det tidligere indkøbte ikke (ikke mig, der solgte det) - så jeg viser ham venligt min skærm, hvor jeg har oversigten over de forskellige priser. Her peger jeg på en, der hedder "CBB mobil", der koster 100 kr, og spørger ham om ikke "vi skal prøve den", hvilket han går med til. Jeg printer således kvitteringen med taletiden på, hvorpå der står at han skal ringe til et nummer og derefter indtaste en kode for at aktivere taletiden.
Efter ca 5 minutter kommer han tilbage i butikken, og spørger, hvordan han nu skal kunne ringe op, når han ikke har noget SIM-kort. Jeg siger så, at det kræver at man har SIM-kort for at man kan ringe, og tilbyder ham samtidig en opstartspakke til CBB, der også koster 100 kr, hvortil den ældre mand påstår at det var denne, han mente i første omgang. Til dette svarer jeg: "Nååe, jeg hørte det som taletidskort", hvortil han spørger om vi ikke kan bytte varerne, da de jo koster det samme. Men vi kan desværre ikke refundere printet taletid, hvilket jeg også fortæller den kære mand, der nu står med opstartspakken i hånden, og siger at han ikke vil betale for både opstartspakke og taletid. Jeg siger så, at det kan jeg desværre ikke gøre noget ved, og spørger ham endnu engang om han skal have opstartspakken med, hvortil han nu fast har bestemt sig for ikke at betale en øre mere for at gå derfra med opstartspakken, og desuden er det min fejl, at jeg ikke forstod at manden mente opstartspakke og ikke taletid. Hans belæg for dette var, at jeg tydeligvis ikke vidste, at "opstartspakke" - som jeg jo kaldte det - i virkeligheden er taletidskort, da det jo var et taletidsKORT manden havde brug for. Og desuden hed det ifølge ham heller ikke "taletid", men "optankning", som jeg også fik skylden for at have misforstået. På dette tidspunkt begyndte jeg at blive ret irriteret på kunden, der mente, at det var mig, der skulle rette op på det, der nu var hans problem. Jeg ringer så til kundeservice på det nummer, der er angivet på "optankningskortet", der selvfølgelig havde lukket på det pågældende tidspunkt, hvilket jeg også fortalte kunden, hvor jeg derefter endnu engang spurgte om han skulle have opstartspakken med, som han selvfølgelig stadig ikke ville betale for.
På dette tidspunkt var der kommet andre kunder op til kassen, der stod og ventede på at kunne komme til at købe deres varer, hvilket gjorde mig endnu mere irriteret på den ældre mand, der nu ikke kun spildte min tid, men også de andres. Dette, samt at jeg var meget, meget tæt på at eksplodere, fik mig til at sige følgende til manden: "Fint, vi ringer til kundeservice igen i morgen, og beder dem om at annullere dit taletidskort", selvom jeg godt vidste det ikke kunne lade sig gøre. Derefter jeg fjernede fokus fra ham og over på den ventende kunde for at hentyde til, at jeg ikke gad høre på ham mere. Han stod derefter i baggrunden og takkede mig over at jeg endelig sagde, hvad han ville høre.
Så kunne jeg ellers stå der resten af aftenen og være irriteret over, at jeg lod kunden gå med sin vilje i behold. 13. januar 2014.
Kommentarer til denne historie: Taletid retur. Nakedbluff - 16. februar 2014 22:16. Re: Taletid retur. Service Boy - 18. februar 2014 21:33. Kommentér historien (ny tråd) |
|