Drama QueenDenne historie er blevet
læst 4172 gange. Af: Studerende Og Deltidsslave, - nu færdiguddannet Jeg havde en kunde oplevelse idag, jeg gerne vil dele med jer. Mange af historierne herinde handler om navlepillende og ulideligt egoistiske personer, som tilsyneladende aldrig har indset at solen ikke drejer rundt om dem. Den type krydsede desværre min vej idag...
Jeg stod og solgte tæpper i et varehus. Køen var ganske lang så jeg havde ret travlt, da det var føromtalte kundes tur til at betale for sit tæppe.
Kunde lagde ud: "Jeg skal have det her tæppe, men jeg vil have et afslag i prisen."
Jeg skimmede hurtigt tæppet for defekter, men uden resultat. "Jamen, der er jo ikke noget i vejen med det?". Nej men det er for dårligt, tæppet ikke er pakket ind i et plastik omslag". Hmmm....ja, det kan hun selvfølgelig sige. Men til oplysning er under halvdelen af vores tæpper pakket ind i et stykke plastik. De ægte tæpper vi sælger, er naturligvis ikke, heller ikke lamme- og koskind, kludetæpper osv. og så er der en bunke tæpper, som kunderne selv pakker op for at se nærmere på. Ingen har nogensinde brokket sig over det, indtil...
Jeg svarede så, at jeg ikke kunne give et afslag i prisen pga. manglende plastikomslag, men hun var velkommen til at vælge et andet tæppe. Selvfølgelig ville hun ikke det (nu havde hun jo lige planlagt at ødelægge min dag), så hun begyndte at brokke sig kraftigt, med stigende irritation fra min og de øvrige kunders side (køen var meeeeget lang nu). På et tidspunkt var jeg meget tæt på at miste besindelsen, åbne kassen og knalde 2 kroner i bordet foran hende. Værsgo! Her er dit afslag i prisen! 2 kroner er omtrent havd det #¤%&X¤¤&# plastik omslag er værd!
Well, da kunden endelig opdagede chancen for at få afslag hos mig var lig nul, forlangte hun gudhjælpemig, at jeg skulle finde et plastik omslag til hendes tæppe. "Tænk hvis det begynder at regne!!!". Åh ja naturligvis skifter vejret 180 grader under de ca. 25 meter du skal slæbe tæppet ud til din BIL! Jeg fandt et gammel omslag og forsøgte at proppe tæppet i det, mens kvindemennesket foragteligt nedstirrede mig. Heldigvis havde en kunde fra køen fået nok (mand ca. 30 år), og sprang til for at hjælpe mig med tæppet. Efer at have bøvlet et par minutter fik vi tæppet halvt ind i omslaget, og gav så op. Nu tog fanden ved hende: "Det er jeg OVERHOVEDET ikke tilfreds med"! Du har bare at pakke det ordentligt ind - NU! Hvorefter den søde kunde i kraftige vendinger bad hende tage sig sammen (Jæææsss jææssss) - til udelt begejstring fra resten af kundeflokken. Finalen blev naturligvis, at kvinden skrålede, hun ville klage over mig (min første kundeklage - triumf!), så jeg sendte hende i kundeservice, sammenbidt hvæsende: "Det er du meget velkommen til - FARVEL"
Kunderne grinte meget af hele seancen, og gjorde grin med de også ville have pakket tæpperne ind....Til den søde mandlige kunde, der hjalp mig, vil jeg gerne sig TAK! Du reddede sgu lige min dag - bare der var flere kunder af din type, der tør bekæmpe vanviddet!
Til jer andre vil jeg gerne høre, om jeg kunne have gjort noget anderledes i situationen? Jeg er stadig forholdsvis ny i branchen, så måske skulle jeg have tacklet hende på en anden måde?
--------------------- 3. juni 2006.
Kommentarer til denne historie: Hvad man kunne gøre. Praetorianguard - 11. juni 2006 23:16. Nedslag i prisen. Micvest - 4. juni 2006 18:10. Trumps up. Bea! - 3. juni 2006 23:31. Re: Trumps up. Catkat - 4. juni 2006 9:00. Re: Trumps up. Griffen - 4. juni 2006 18:54. Hehe. Hovedpinen - 3. juni 2006 20:59. Kommentér historien (ny tråd) |
|